نسخه چاپی

كشته شدن معاون سركرده «لشكر اسلام» پاكستان در افغانستان

معاون سركرده «لشكر اسلام» گروه وابسته به تحریك طالبان پاكستان همراه با ۱۴ نفر دیگر در حمله هواپیمای بدون سرنشین در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از «اکسپرس نیوز»، «ذاکر قنبر» معاون سرکرده لشکر اسلام به رهبری «منگل باغ» گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان همراه با 14 نفر دیگر در حمله پهپادی آمریکا در شهرستان نازیان ولایت ننگرهار هم مرز با پاکستان کشته شده است.

ذاکر قنبر معاون منگل باغ سرکرده لشکر اسلام در حملات زیادی در مناطق «خیبر ایجنسی» و «پیشاور» پاکستان نقش داشت.

مقامات افغان کشته شدن ذاکر قنبر معاون سرکرده لشکر اسلام را تایید کرده‌اند.

«فضل احمد شیرزاد» رئیس پلیس ولایت ننگرهار در این مورد گفت: نیروهای امنیتی افغانستان عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را در ولایت ننگرهار افزایش داده‌اند.

«احسان الله احسان» سخنگوی گروه تروریستی جماعت الاحرار در اسفند ماه سال 1393 اعلام کرد که منگل باغ رهبر لشکر اسلام و «ابو عمر خالد خراسانی» رهبر جماعت الاحرار در مکان ناشناسی در افغانستان با «ملا فضل الله» رهبر تحریک طالبان پاکستان ملاقات و با اتحاد در این گروه ادغام شده‌اند.

به گفته سخنگوی گروه تروریستی جماعت الاحرار که چندی قبل از تحریک طالبان پاکستان جدا شده بود، این دو گروه در آینده با نام تحریک طالبان پاکستان عملیات خود را انجام خواهند داد.

اما، «اکسپرس تریبون»، روزنامه پاکستانی چندی پیش از احتمال انشعاب دیگری در گروه تحریک طالبان این کشور به دلیل نارضایتی یکی از فرماندهان ارشد این گروه از «ملا فضل الله» خبر داده بود.

روزنامه نوشته بود که شورای مشترک گروه ممنوع الفعالیت تحریک طالبان پاکستان (TTP) که شامل اعضای «جماعت الاحرار» و «لشکر اسلام» است به دلیل عدم حضور «ملا فضل الله» سرکرده این گروه و اختلافات درون گروهی، انشعاب کرده است.

گروه‌های تحریک طالبان، جماعت الاحرار و لشکر اسلام پس از حمله ارتش پاکستان به پایگاه‌های مخفی این گروه‌ها، شورای پنج نفره‌ای را در ماه مارس سال گذشته برای اتحاد با یکدیگر تشکیل دادند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...