نسخه چاپی

عربستان و اقدامات ضد لبنانی

رسانه‌های لبنانی از آغاز تحركات و اقدامات رژیم سعودی علیه لبنان خبر دادند كه در این راستا یكی از بانك‌های سعودی در راستای اعمال فشار بر مردم و دولت لبنان اقدام به بستن شعبات خود در این كشور كرد.

به گزارش نما به نقل از "بوشهرنیوز" بانک الاهلی عربستان سعودی تصمیم گرفته است شعبه‌های خود را در لبنان تعطیل کرده و سپرده‌های آن را به صاحبان آن برگرداند.

یک منبع بانکی در لبنان به روزنامه اللواء گفت خروج بانک الاهلی عربستان که بزرگترین بانک سعودی و مورد اعتماد در بیشتر معاملات بانکی دولتی قلمداد می‌شد، یک شاخه و نشانه منفی نه‌تنها در سطوح بانکی و اقتصادی بلکه در کل روابط برادرانه و متمایز میان عربستان و لبنان به شمار می‌رود.

رسانه لبنانی تأکید کرد تصمیم به بستن شعبات بانک الاهلی ممکن است آغاز تدابیر ضدلبنانی سعودی باشد.

خاطرنشان می‌کند رژیم سعودی از حربه اقتصاد برای تحت فشار گذاشتن کشورهای عربی به‌منظور همراهی با سیاست‌های زورگویانه و سلطه‌طلبانه خود استفاده می‌کند، این رژیم بیش از یازده ماه است که یمن فقیرترین کشور عربی همسایه خود را آماج حملات موشکی و توپخانه‌‌ای و هوایی خود قرار داده است در جنگی که آمریکا و چند کشور عربی و مزدوران خارجی و تکفیری آنها هم مشارکت دارند، که نکته قابل توجه درباره این جنگ این است که رژیم متجاوز سعودی به‌عمد ویرانی زیرساخت‌های اقتصادی یمن را در دستور کار خود قرار داده و تا کنون تعداد زیادی کارخانه، کارگاه،‌ مدرسه، بیمارستان، پل و ... در یمن در حملات جنگنده‌های رژیم و متحدانش ویران شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...