نسخه چاپی

موافقت قاضی آمریكایی با رفع اتهام از زندانی ایرانی

قاضی آمریكایی كه چند هفته پیش دولت كشورش را به باطل كردن حكم عفو یكی از زندانیان ایرانی مبادله‌شده میان دو كشور تهدید كرده بود، با رفع اتهام او موافقت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، قاضی فدرال آمریکایی با رفع اتهام از «علیرضا معظمی گودرزی»، زندانی ایرانی که دو ماه پیش به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان ایران و آمریکا آزاد شده بود، موافقت کرد.

«کویل کاسل»، قاضی منطقه‌ای آمریکا در «نیویورک»، حدود دو هفته پیش رد اتهام از «آقای گودرزی» را مورد اعتراض قرار داده و خواستار توضیح دولت درباره آن شده بود.

گودرزی سال 2012 به تلاش برای خریداری قطعات هواپیما برای ایران، از جمله برای موتور هواپیماهای نظامی که مشمول قوانین تحریمی آمریکا می‌شد، متهم شده بود. او دی‌ماه سال جاری به دلیل توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان آزاد شد.

در توافق تبادل زندانیان ایران و آمریکا، هفت زندانی ایرانی در قبال آزادی پنج زندانی آمریکایی از جمله «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» که در ایران بازداشت بودند، آزاد شدند.

موافقت «کویل کاسل» با رفع اتهام از گودرزی، تنها چالش قضایی پیش روی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مباله زندانیان با ایران را حل می‌کند.

این قاضی، روز 13 بهمن‌ماه تهدید کرده بود در صورت عدم موفقیت دولت اوباما در توجیه «منافع مهم سیاست خارجی» برای عفو آقای «گودرزی»، که مبنای تصمیم‌گیری دادستان‌های فدرال بوده، رفع اتهام از او را باطل خواهد کرد.

«جان کرونان»، معاون دادستان فدرال آمریکا در واکنش به دستور «کاسل» گفته بود که تبادل زندانی با ایران را «توافقی بی‌مانند» خوانده بود که در شرایطی فوق‌العاده و تنها یک بار، انجام شده و تکرار نخواهد شد.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...