نسخه چاپی

از تونل كاغذی تا استفاده از دختران فانتزی مبلغ در تبریز

عکس خبري -از تونل کاغذي تا استفاده از دختران فانتزي مبلغ در تبريز

رقابت پرشور و رنگین 161 كاندیدای انتخابات مجلس در تبریز از امروز به اوج خود رسیده و تب تبلیغات را در این شهر داغ كرده بود و مردم نیز خواسته یا ناخواسته با این شرایط آمیخته شده‌ بودند.

به گزارش نما به نقل از فارس از تبریز، با به صدا درآمدن زنگ تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس که از دیروز، تبلیغات امروز به اوج خود رسید و خیابان‌های اطراف مصلای تبریز کفپوش کاغذی رنگارنگ به خود دید.

طرفداران نامزدها از چند ساعت قبل از آغاز نماز جمعه در اطراف خیابان‌های مصلای امام خمینی (ره) محل اقامه نماز جمعه تبریز مستقر و به تبلیغات گسترده نامزدهای خود اقدام کردند.

براساس این گزارش، در عرض کمتر از چند ساعت رنگ خیابان‌های اطراف مصلای تبریز به یکباره تغییر یافت و به خیابان‌هایی با پوشش کاغذهای رنگی تبدیل شد.

رقابت پرشور و رنگین 161 کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز امروز به اوج خود رسید و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرد، مردم نیز خواسته یا ناخواسته با آن درگیر شدند.

تهیه و توزیع تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت، مراسم سخنرانی، پرسش و پاسخ همچنین مناظره، مصاحبه با جراید، نصب تابلو در محل ستادها، ارسال پیامک، توزیع سی.دی، تبلیغ از طریق پایگاه‌های الکترونیکی و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از جمله موارد تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.

برپایه این گزارش، امروز حضور کاندیداهای مجلس دهم به همراه طرفداران خود در نماز جمعه بیش از هر چیزی همگان را به خود جلب می‌کرد.

گزارش فارس حاکی است، از نکات جالب تبلیغات امروز تبریز پخش بروشور و زندگینامه برخی از کاندیداها توسط خودشان بود که شهروندان تبریزی بعد از گرفتن و نگاه به چهره این نامزدها خنده‌ای کرده و آنها را مجبور به گفت‌و‌گو با آنها می‌کرد و این نامزدها با این امر فرصتی برای تبلیغات چهره به چهره پیدا می‌کردند.

این گزارش می‌افزاید، یکی مثل متفکران نشسته و به اصطلاح، به آینده تبریز مطلوب می‌اندیشد،‌ دیگری تک انگشتی بر گونه‌اش زده و انگار حسرت‌‌ آبادی و پیشرفت شهر را می‌خورد، یکی پشت میزی شکیل مزین به پرچم ایران عکس گرفته و از پرستیژ مدیریتی حرف می‌زند و دیگری با چاپ تصاویری از کودکان کوچه و خیابان‌های حاشیه شهر و اشخاص مملکتی که همواره فرصتی برای اخذ آرای کاندیداهاست، شعار حمایت از اقشار مستضعف، رفع بیکاری و مهار تورم را فریاد می‌زند، ‌یکی لبخندی ملیحانه بر لب نشانده و اشاره به شعارهای بزرگش می‌کند و دیگری با گرفتن عکسی در حال غضب، اعتراض خود به وضع موجود را بیان می‌کند.

تعهد به آینده‌نگری، توسعه، پیشرفت و سازندگی، عدالت، عقلانیت، توسعه بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی، توسعه گردشگری، صنایع دستی و جذب توریست برای اشتغال‌زایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک دفاع از حقوق شهروندی، توجه به بازنشستگان و از کارافتادگان و فرهنگیان از دیگر شعارهای کاندیداهای انتخابات مجلس در تبریز است.

دیگری نوشته من با فقر آشنا هستم، نامزد دیگری در تبلیغات خود نوشته است بیایید فاصله‌ها را کم کنیم آن یکی نیز نوشته «فقط به تو می‌اندیشم»، آن دیگری نوشته همه با هم و یکدل و یک زبان برای رفع فقر و بیکاری و تبدیل تبریز به قطب صنعت و گردشگری را شعار تبلیغاتی خود قرار داده است.

آلبومی که برای لحظه‌ای هر چند کوتاه عابران پیاده را در جلوی خود متوقف می‌کند، اما این آلبوم تا چه حد گویای واقعیت‌هاست؟ عکس‌های پررنگ و لعاب آن تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟ مردم عامه چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس این چنین رنگ و رو عوض کرده‌اند، آگاه شوند؟

تبلیغات الکترونیکی و بازار SMS نیز داغ بوده و اشعار استاد شهریار نیز در این میان در امان نبوده و کاندیداها برای کسب رای بیشتر به سراغ این استاد نیز رفته‌اند.

امروز در خیابان‌های اطراف مصلای امام خمینی(ره) در واقع تونلی از طرفداران کاندیداها تشکیل یافته بود که هر شهروند تبریزی که وارد این تونل می‌شد در پایان این تونل با انبوه تبلیغات و ‌عکس‌های رنگارنگ کاندیداها مواجه می‌شد و برخی از شهروندان آنان را به نشانه اعتراض به زمین می‌ریختند و برخی آنها را دسته‌بندی می‌کردند و می‌گفتند در خونه بررسی می‌کنیم.

الصاق عکس به همراه شکلات، دادن تقویم سال 95 به همراه اشعار ترکی نیز از شیوه‌های دیگر دومین روز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود.

امروز تبلیغات کاندیداها به مرحله‌ای رسیده بود که برخی نامزدها در خیابان‌های بالای شهر به همراه دختران و پسران قدم می‌زدند و تبلیغات چهره به چهره آن دیگری پوستری دست من می‌دهد اما خواهش می‌کند حداقل جلوی من به زمین و سطل اشغال نریزم.

در این تونل کاغذی یکی دیگر از تبلیغات کاندیداها را دریافت می‌کنم اما متفاوت از دیگران بوده است چون شعارهای پیام‌های سلامتی چاپ کرده است، نوشته مصرف همزمان لبنیات موجب کاهش جذب داروهای فلوروکینولونها، آزیترومایسن و تتراسایکلین می‌شود. در ادامه تبلیغات خود نسبت به مصرف طولانی مدت چای پررنگ هشدار داده که زمینه‌ساز یا تشدید بیمارهای زخم معده، کم خونی ناشی از کمبود آهن و بی‌خوابی می‌شود و خود را متخصص داروسازی معرفی کرده است.

تبلیغات دیگری را دریافت می‌کنم که به نام خود جدول طراحی کرده است و مسابقات فراوان با جوایز ارزنده طراحی و وعده آن را داده است.

برخی نامزدها نیز برخی جوانان اسکیت‌سوار را در خیابان‌ها راه انداخته‌اند که پیراهن‌ها با نام نامزد خود را پوشیده و در مقابل خودروها در بالای شهر تبریز جولان می‌دهند.

گزارش خبرنگاران فارس از 13 حوزه انتخابیه استان آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، فعالیت‌های انتخاباتی در این شهرها به اوج خود رسیده و مردم را درگیر این امر مهم و سرنوشت‌ساز کشور کرده‌اند، به طوریکه از روستاهای اطراف شهر تبریز و حومه و استان خبر می‌رسد کاندیداها علاوه بر وعده و وعیدهای فراوان به روستاییان در شهرهایی که نامزدهای آن شهر زیاد بوده، مشکل مکان سخنرانی از جمله گرفتن مساجد روستاها را پیدا کرده‌اند.

تلاش احزاب، گروه‌های سیاسی و نیز دستگاه‌های دولتی برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات در قالب الصاق بنرهای کوچک و بزرگ در سطح میادین و معابر مهم شهر نیز از نکات جالب توجه و در عین حال ستودنی است.

گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری در بین آحاد مختلف مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی موج می‌زند.

استفاده برخی کاندیداها از دختران آرایش کرده و پخش بروشور در برخی چهار راه‌ها از دیگر موارد تبلیغات بود.

این روزها علاوه بر گسترده شدن سفره‌های شام و نهار در منازل و تبلیغ برای کاندیدای مورد نظر، تالارها میزبان بسیاری از کاندیداها به همراه جمعی از افراد و طرفدارانشان هستند.

حالا این روزها سفره‌هایی پر هزینه در جاهای مختلف پهن می‌شود تا کاندیدا از این طریق بتواند گزارشی از برنامه های آینده خود را در جمع مطرح کند.

هزینه‌های هنگفت و میلیونی که این روزها به اوج خود می‌رسد و با آغاز تبلیغات رسمی، این برنامه‌ها بیشتر می‌شوند.

انگار هرچه روزهای تقویم می‌گذرد و نشان می‌دهد که انتخابات نزدیک و نزدیکتر می‌شود، رقابت برای گستراندن سفره‌های شام و نهار تبلیغاتی بیشتر می‌شود.

سفره‌های انتخاباتی تنها برای قشر خاصی پهن نمی‌شود بلکه این روزها مردم عادی و محله به محله به این سفره‌ها دعوت می‌شوند تا با کاندیداها بیشتر آشنا گردند.

البته در کنار این سفره‌های پر هزینه، وعده و وعیدهایی هم داده می‌شود که کاندیدای مورد نظر در صورتی که انتخاب شود، هر آنچه که بتواند انجام دهد.

از همه اینها که بگذریم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها از هر زمانی پر رونق‌تر و به اوج خود رسیده است.

امسال شهرداری تبریز با تعبیه مکان‌های مشخص اما فراوان مانع چسابندن تبلیغات بر دیوار و اماکن عمومی و دیوارهای اماکن شخصی و مردم شده که جای تقدیر دارد.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...