نسخه چاپی

بدهی بابك زنجانی باز هم پرداخت نشد

در ٣‌سال گذشته بابك زنجانی و شركای وی، بارها و بارها برای ایجاد فرصت، اعلام كرده‌اند كه در بانك‌های داخلی و خارجی مبالغ ارزی كلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی ٢,٦‌میلیارد یورویی خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از شهروند: در ٣‌سال گذشته بابک زنجانی و شرکای وی، بارها و بارها برای ایجاد فرصت، اعلام کرده‌اند که در بانک‌های داخلی و خارجی مبالغ ارزی کلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی ٢,٦‌میلیارد یورویی خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند.

بر این اساس، هربار نیز با معرفی یک بانک خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزی، خواهان وصول مطالبات شرکت ملی نفت ایران از آن محل شده‌اند. این درحالی است که حساب‌های معرفی شده توسط وی در بانک‌های اروپایی و آسیایی خالی از مبالغ ادعا شده بوده است.

نگاهی به عملکرد بابک زنجانی و شرکایش در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که با طرح این ادعاها، ماه‌ها وقت‌کشی صورت گرفته است. به گزارش ایرنا، در این میان درحالی‌که براساس مهلت یک‌ماهه دادگاه به بدهکار بزرگ نفتی، قرار بود که بابک زنجانی تا ٢٩ بهمن‌ماه امسال بدهی خود را تسویه کند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز پرداختی انجام نشده و حتی شنیده می‌شود تیم وکالت وی به دنبال آزادی و لغو بازداشت موقت وی هستند؛ به‌طوری که اصغر هندی، مسئول دریافت مطالبات وزارت نفت اعلام کرده است که بدهی بابک زنجانی در پایان مهلت یک‌ماهه پرداخت نشده است.

او با بیان این‌که فروش اموال می‌تواند حدود ٥٠٠ تا ٦٠٠‌میلیون یورو از بدهی ٢.٦‌میلیارد یورویی وی را پوشش دهد، درباره ادعای بابک زنجانی پس از پایان این مهلت یک‌ماهه، اضافه کرد: آنها ادعا می‌کنند که درحال پیگیری زمینه‌های پرداخت بدهی هستند. مسئول دریافت مطالبات وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که بهانه و ادعای جدید بابک زنجانی پس از رفع تحریم‌ها، چیست؟ گفت: نمی‌دانیم، اما تلاش خود را برای رفع بهانه‌های بابک زنجانی و موانع پیش رو انجام می‌دهیم. هندی درباره فروش اموال بابک زنجانی نیز افزود: فروش اموال می‌تواند بخشی از بدهی وی را جبران کند.

۱۳۹۴/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...