نسخه چاپی

عربستان در پی تقویت توان تسلیحاتی خود

مقامات سعودی از امضای 5 قرارداد ساخت و خرید جنگنده و تجهیزات امنیتی با شركت‌های اسلحه‌سازی آمریكا خبر دادند.

به گزارش نما،"محمد عایش،" معاون وزیر کشور عربستان، در حاشیه نمایشگاه بومی سازی صنعت قطعات یدکی متعلق به نیروهای مسلح این کشور، از امضای 5 قرار داد جدید با شرکت های آمریکایی به منظور خرید جنگنده، ماهواره و رادار خبر داد.


وی با ادعای اینکه این نمایشگاه بزرگترین پدیده صنعتی در سطح خاورمیانه است، افزود: پادشاهی عربستان، بیشتر وقت خود را صرف تقویت و پیشرفت سیستم امنیتی کشور می کند.


یکی از شاهزاده های سعودی به نام "ترکی بن سعود" نیز با تأیید این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اولین قرار داد امضا شده مربوط به ساخت بالگرد در عربستان است. موضوع قرار داد دوم ساخت هواپیمای آنتونوف در داخل کشور است. هدف از قرار داد سوم ساخت و خرید ماهواره های کوچک با قابلیت کسب اطلاعات تصویری است.


این شاهزاده همچنین افزود: قرار داد چهارم برای ساخت و خرید رادارهای قوی و دستگاه های جنگ الکترونیکی است. به موجب این قرار داد مقرر شد، شرکت طرف معامله، نیروهای داخلی را به منظور نحوه استفاده از رادار و توانایی مقابله با هجوم های الکترونیکی آموزش دهد.


به گفته ترکی بن سعود، قرار داد پنجم مربوط به ساخت چراغ های نور افکن است و قرار دادهای امضاء شده حاصل مشارکت عربستان با شرکت های تخصصی آمریکایی است.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...