نسخه چاپی

پولدارها در لباس پناهندگان!

«آی وی‌وی» هنرمند مطرح چینی بار دیگر برای حمایت از پناهندگان، پروژه‌ای هنری به راه انداخته و باز هم موجی از اعتراضات را به سوی خود جلب كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: «آی وی‌وی» هنرمند مطرح چینی بار دیگر برای حمایت از پناهندگان، پروژه‌ای هنری به راه انداخته و باز هم موجی از اعتراضات را به سوی خود جلب کرده است.

آی وی‌وی هنرمند جنجالی چینی و فعال سیاسی که چندی است تمام تمرکز خود را روی مقوله پناهندگان گذاشته، اتاقی را در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در اختیار گرفت و از چهره‌های مشهور هنری داوطلب خواسته پس از به تن کردن پتوهای اورژانسی از خود عکس سلفی بگیرند.

این اقدام وی‌وی چندان به مزاق رسانه‌ها خوش نیامده و منتقدان آن را "توهین‌آمیز و بی‌مزه" خوانده‌اند. «چارلیز ترون» و «نادیا تولوکونیکووا» از جمله چهره‌های سرشناس سینمایی بودند که در پروژه حضور داشتند.

به گزارش ایندیپندنت، آی ‌وی‌وی اخیرا در اعترض به وضعیت پناهندگان و مهاجران در کشورهای اروپایی‌، به ‌صورت شبانه ستون‌های سالن کنسرت قدیمی شهر برلین را با 1400 جلیقه نجات نارنجی پوشاند. این جلیقه‌های نجات از جزیره «لسبوس» در یونان یکی از دروازه‌های اصلی ورود پناهندگان به اروپا به آلمان، آورده شده‌اند و از سوی مسؤولان این جزیره در اختیار وی‌ قرار داده شدند.

وی‌وی در چندماه اخیر یکی از منتقدان اصلی واکنش اتحادیه اروپا به بحران مهاجرت بوده است. در سال 2015 بیش از یک میلیون نفر مهاجر از طریق مسیرهای دریایی به اروپا آمدند که در این میان بیش از 400 نفر جان خود را در دریا از دست دادند.

آی‌وی‌وی 58 ساله چندی پیش با انتشار عکسی سیاه و سفید از خود واکنش‌های زیادی را برانگیخت، عکسی که او را در حالتی مشابه «آلان کردی» در کنار دریا نشان می‌داد. «آلان کردی» پناهنده 3 ساله سوری بود که چندی پیش در دریا غرق شد و جسدش در یکی از سواحل ترکیه پیدا شد.

این هنرمند معاصر، مجسمه‌ساز، معمار، عکاس، فیلم‌بردار و منتقد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اهل چین به‌عنوان یک فعال سیاسی به‌شدت و آشکارا به انتقاد و مخالفت با موضع دولت چین در حیطه‌ دموکراسی و حقوق بشر پرداخته است و به همین دلیل در سال 2011 به‌مدت 81 روز زندانی شد.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...