نسخه چاپی

هلاكت 46 داعشی در شرق رمادی

فرمانده عملیات الانبار از كشته شدن 46 داعشی در عملیاتی در شرق رمادی خبر داد. همزمان داعش یكی از پایگاه‌های داوطلبان مردمی در موصل را بمباران كرد. وزارت پیشمرگ نیز نیروهایی را به مناطق شمال موصل فرستاده تا برای مشاركت در عملیات آزادسازی این شهر آماده شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات آزادسازی الانبار اعلام کرد که گروه تروریستی داعش صبح امروز (دوشنبه) حمله‌ای را به یکی از پایگاه‌های نظامی تیپ 10 ارتش در منطقه الحامضیه در مسیر ارتباطی شرق رمادی آغاز کرد. این حمله از منطقه البوعید واقع در شرق منطقه الحامضیه آغاز شد.

المحلاوی افزود: اما گروهی از تیپ 10 ارتش عراق با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش موفق شدند این حمله را خنثی کرده و 46 داعشی را از پای درآورده و خسارات مادی و انسانی بسیاری به این گروه تروریستی وارد کند.

گفتنی است تیپ 10 ارتش عراق در دو روز گذشته موفق شد با کمک نیروهای عشایر منطقه الحامضیه را آزاد کرده و کنترل کامل مسیر ارتباطی شرق رمادی را به دست بگیرد.

همچنین یکی از پایگاه‌های داوطلبان مردمی و نیروهای پلیس در منطقه زیلکان در شهر موصل توسط داعش بمباران شد.

این بمباران زمانی صورت گرفت که ارتش عراق در حال آماده سازی خود برای عملیات آتی موصل بود و مسئولان عراقی نیز از اعزام تیپ 71 ارتش به شهر نینوا برای آزادسازی موصل خبر داده بودند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در جریان بازدیدش از پایگاه التاجی، واقع در شمال بغداد اعلام کرد، این نیروها به نیروهای تیپ 15 پایگاه مخمور که مجهز شده‌اند، خواهند پیوست.

العبیدی افزود: علاوه بر تمامی نیروهای امنیتی و ائتلاف ضد داعش، کردها بخش مهمی از عملیات آزادسازی موصل خواهند بود.

در این راستا سرهنگ کاوه مصطفی گفت: نیروهایی از پیشمرگ طی 24 ساعت گذشته از استان دهوک به مناطق شمال موصل اعزام و در روستای حسن جلاد از توابع شهرک اسکی موصل که تحت کنترل پیشمرگ است، مستقر شده‌اند.

وی افزود: نیروهای دیگری از پیشمرگ نیز در حال حاصر در مسیر به سمت روستای شریخان هستند تا کنترل منطقه الرشیدیه در شمال موصل را به دست بگیرند. آنها منتظر ساعت صفر برای آغاز عملیات هستند.

همچنین رئیس شورای منطقه البغدادی گفت:‌ نیروها به همراه تجهیزات نظامی به پایگاه عین الاسد رسیده‌اند تا برای بازپس‌گیری هیت و کبیسه آماده شوند. پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در 90 کیلومتری غرب رمادی است.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...