نسخه چاپی

مخالفان سوریه باز هم شرط گذاشتند

هیات عالی مخالفان سوریه در پایان نشست خود در ریاض اعلام كرد كه پایبندی به آتش بس در سوریه در گرو توقف حملات هوایی و پایان دادن به محاصره شهرهاست.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هیات عالی مخالفان سوریه در پایان نشست خود در ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایبندی به آتش بس در گرو دستیابی به تعهدات و تضمین‌های بین‌المللی است. این تعهدات شامل پایان دادن به محاصره شهرها و مناطق و اجازه دادن به نهادهای بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به دست تمامی مردم، آزادی تمامی بازداشت شدگان و توقف حملات هوایی و توپخانه‌ای است.

ریاض حجاب، رئیس این هیات اعلام کرد: ما به موفقیت تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه و تعقیب تمامی طرف‌ها برای نشستن بر سر میز مذاکرات پایبند هستیم.

روز گذشته آمریکا و روسیه بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که توافقی برای آتش بس در سوریه به دست آمده است که 27 فوریه اجرایی خواهد شد.

ریاض حجاب گفت: توافق اولیه‌ای با آتش بس موقت صورت گرفته است اما این توافق براساس ضمانت‌های بین‌المللی خواهد بود.

اسعد زعبی، رئیس هیات مخالفان سوریه نیز اعلام کرد: مخالفان بدون ضمانت‌های بین‌المللی با آتش بس موافقت نخواهند کرد. بسیاری از مسائل در توافقنامه آتش بس همچنان مبهم است و برخی از این مسائل احتمالا سرپوش برای کسانی است که مرتکب جنایت‌ در سوریه می‌شوند.

وی گفت: قرار بود مخالفان سوریه در جریان این پیش نویس قرار بگیرند تا نظر خود را اعلام کنند نه اینکه تنها یک توافق میان روسیه و آمریکا حاصل شود.

اخیرا مذاکرات صلح سوریه به دلیل پیش شرط‌های مخالفان ناکام ماند و به زمان دیگری موکول شد. اما طرف‌های بین‌المللی در نشست اخیر مونیخ با ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به سوریه و توقف درگیری‌ها توافق کردند.

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...