نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز اعلام كرد

آمادگی كامل برای مراجعه بیماران ناشی از ریزگردها

رئیس دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینكه ما با عوارض ریز گردها مواجهیم و قربانی آن هستیم، گفت: بیمارستان‌های اهواز برای مراجعه بیماران ناشی از ریز گردها آمادگی كامل دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اسماعیل ایدنی با اشاره به آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، خاطرنشان کرد: به دنبال بحران تنفسی سال 92 که به دلیل بارش باران در استان خوزستان ایجاد شد، تمهیداتی به‌منظور مقابله با حملات تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی شهروندان در بیمارستان‌های دانشگاهی اندیشیده شد که بیشتر در حوزه درمان اورژانس حملات تنگی نفس است.

وی از تجهیز کلیه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور به دستگاه نبولایزر(دستگاهی که به‌وسیله آن می‌توان داروها را به‌صورت استنشاقی مصرف کرد) خبر داد و افزود: از نظر تجهیزات و همچنین داروی موردنیاز هیچ کمبودی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: ذخیره دارویی برای بیماران تنفسی در استان به‌اندازه کافی وجود دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بابیان اینکه در زمان هجوم ریز گردها، بار مراجعات مردم به مراکز درمانی افزایش چندانی ندارد، افزود: آمار مراجعات ناشی از ریز گردها مانند باران‌های پاییزی نیست درحالی‌که در باران‌های پاییزی، به‌یک‌باره با افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی روبرو هستیم اما در خصوص ریز گردها، مراجعات مردم به اورژانس‌ها، تفاوت معناداری با روزهای گذشته نداشته است.

ایدنی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در استان خوزستان و تعطیلی مراکز آموزشی و اداره‌های اهواز در روز گذشته، گفت: مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز فوریت‌ها حتی در ایام تعطیلی مراکز اداری و آموزشی، آمادگی کامل ارائه خدمات به مردم را دارند.

۱۳۹۴/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...