نسخه چاپی

مهر تقلب بر زیورآلات بدون كد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مصنوعات فلزی طلا و جواهر تولید شده در داخل كشور دارای كد شناسایی بوده و در غیر اینصورت مصنوع عرضه شده قاچاق تلقی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اسماعیل عطاپور در پنجمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا درسطح عرضه اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه مصنوعات طلا و جواهر از مورخه دهم اسفند تا 25 اسفند با همکاری اداره کل استاندارد استان، دبیرخانه کمیسیون، اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و تعزیرات حکومتی درسطح استان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود انجام گشت‌های مشترک بازرسی طلا و جواهر در طول سال، برای اجرای دستورالعمل ارسالی سازمان حمایت و طرح نظارتی ویژه مصنوعات طلا و جواهر در دهه دوم اسفند ماه به مدت 15 روز با محوریت نظارت بر عملکرد واحدهای تولید و توزیع‌کننده طلا و جواهر و با هدف مقابله با تخلفاتی نظیر عرضه مصنوعات قاچاق، عدم صدور فاکتور، گرانفروشی و ... عملیاتی انجام می‌شود.

وی گفت: در طرح نظارتی مصنوعات طلا و جواهر، پیشگیری و برخورد با عرضه مصنوعات طلا و جواهر فاقد کدشناسایی در مرزهای هوایی و زمینی و سطح عرضه در اولویت قرار دارد.

عطاپور بر ضرورت ساماندهی و نظام‌مند کردن فعالیت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان طلا، نقره و جواهر تاکید کرد و توجه جدی به مشکلات تولید داخلی و کارگاه‌های طلاسازی استان را خواستار شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از اتحادیه طلا و جواهر تبریز خواست راهکارها و روش‌های حمایت از کارگاه‌های طلاسازی به ویژه نحوه توسعه تولیدات صادرات محور را گردآوری و برای پیگیری‌های بعدی به سازمان صنعت معدن تجارت استان ارسال کند.

تبریز جزو گمرکات تخصصی ورود و خروج طلا در کشور

در ادامه جلسه فرشیدفر معاون امور مسافری گمرکات استان نیز با اشاره به اینکه گمرک تبریز جزء گمرکات تخصصی ورود و خروج طلا در کشور است از تجهیز فرودگاه بین‌المللی تبریز به خزانه خبر داد.

وی گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع و هرگونه ورود و خروج شمش با مجوز بانک مرکزی صورت می‌گیرد در عین حال طی 4 سال گذشته هیچگونه واردات یا صادرات قانونی طلا در استان ثبت نشده است.

وی افزود: برابر مقررات موجود هم اکنون میزان مجاز ورود و خروج طلا به صورت مسافری 150 گرم است که با توجه به عدم وجود امکان کنترل مسافران ورودی توسط گمرک معمولا این میزان رعایت نمی‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...