نسخه چاپی

پیام تسلیت ظریف برای درگذشت روزنامه نگار برجسته عرب

در بخشی از پیام ظریف آمده است: آزاد اندیشان و مدافعان حق و حقیقت و عدالت، مواضع شجاعانه و منصفانه آن مرحوم در دفاع از آرمان های مبارزان علیه استبداد و استعمار و اشغال را از یاد نخواهند برد.

به گزارش نما،در پی درگذشت محمد حسنین هیکل نویسنده و روزنامه نگار برجسته عرب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیام تسلیتی خطاب به همسر وی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«سرکار خانم هدایت علوی تیمور

همسر گرامی مرحوم استاد محمد حسنین هیکل

ضایعه فقدان نویسنده و روزنامه نگار بزرگ مرحوم استاد محمد حسنین هیکل موجب تالم خاطر گردید. آثار و خدمات ارزنده آن مرحوم در همراهی با خواسته های ملتها و در شناساندن درست ماهیت تحولات جهانی و آگاهی بخشی به نسل های مختلف ملتهای منطقه فراموش نشدنی و به یادماندنی است.

تلاش های مستمر مرحوم هیکل در تبیین صحیح سیاست های استعمارگران و اشغالگران صهیونیست و ارائه شخصیتی از خود بعنوان یک روزنامه نگار بارز و ماندگار و واقع نگر و ژرف اندیش، در طول هفتاد و پنج سال فعالیت رسانه ای؛ او را به جایگاهی رساند که «روزنامه نگار قرن» نامیده شد.

بدون شک آزاد اندیشان و مدافعان حق و حقیقت و عدالت در ایران و جهان، مواضع و تحلیل های شجاعانه و منصفانه آن مرحوم در دفاع از آرمان های مبارزان علیه استبداد و استعمار و اشغال و در حمایت از مدافعان استقلال و آزادی ملتها را از یاد نخواهند برد.

امید که دغدغه های راهبردی مرحوم هیکل در دفاع از انسجام و همکاری میان کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی که منطقه ما با توطئه های دشمنان امت برای دامن زدن به طائفه گرایی مواجه است، چراغی روشن فراروی همه نخبگان عرصه سیاست و رسانه بوده و در مسیر تحقق بخشیدن به آرمان ها و آرزوهای او مورد توجه قرار گیرد.

فرصت را غنیمت شمرده مراتب تسلیت و همدردی خود و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به سرکار عالی و فرزندان و اعضای خانواده و همه علاقمندان آن فقید ابلاغ داشته و از خداوند منان برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات مسئلت می کنم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران»

۱۳۹۴/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...