نسخه چاپی

وزیر كشور از شمارش آرا در حدود ۳۰۰۰ شعبه تهران خبر داد

وزیر كشور گفت: تا این لحظه در هیچ شعبه‌ای مشكلی كه منجر به ابطال صندوق‌ها بشود را نداشتیم و همكاری میان دستگاه‌های اجرایی و نظارت و انتظامی به وجود آمد كه می‌توانیم رقم بالای مشاركت را داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، رحمانی فضلی دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از مردم اعلام کرد: انتخابات از نظر مشارکت بسیار خوب بود و عدد واقعی مشارکت را پس از شمارش کامل اعلام می‌کنیم اما عددی که بر اساس استعلام‌ها صورت گرفته حدود ۳۳ میلیون است که تقریباً از مشارکت ۶۰ درصدی خبر می‌دهد. باتوجه به برگزاری دو انتخابات همزمان حدود ۷۰ میلیون برگ رای داخل صندوق‌ها انداخته شده است و بازتاب برگزاری این دو انتخابات در رسانه‌های خارجی هم بسیار خوب بوده است

او با تاکید بر امنیت و سلامت بالای این انتخابات اظهار داشت: تا این لحظه در هیچ شعبه‌ای مشکلی که منجر به ابطال صندوق‌ها بشود را نداشتیم و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی و نظارت و انتظامی به وجود آمد که می‌توانیم رقم بالای مشارکت را داشته باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که نتایج نهایی انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: ما برگزاری انتخابات را به گونه‌ای ترتیب دادیم که هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد و این کار باوجود آنکه تا حدودی روند کار را کند کرده است اما به خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود ۴۸ حوزه تعیین تکلیف شده و نمایندگان آن‌ها به مجلس راه یافتند، گفت: در ۱۳ حوزه نیز انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است. از نظر شمارش آرا نیز در سراسر کشور حدود ۷۰ درصد کل آرا شمارش شده است اما پس از شمارش باید تجمیع و صورت جلسه آرا صورت بگیرد.

وی افزود: تلاش ما این است که که اگر توافق نهایی با شورای نگهبان صورت بگیرد تا پایان امشب آرای شهرستان‌ها را اعلام کنیم و در مجموع نیز حدود ۸۰ درصد آرا شمارش شود، گفت: در حوزه انتخابیه تهران نیز حدود۳۰۰۰ شعبه شمارش شده است.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز احتمالاً در اواخر فروردین ماه سال آتی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...