نسخه چاپی

خدا رحم كرد كه شیخ‌سلمان رئیس فیفا نشد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر شیخ سلمان فقط چند رای دیگر می‌آورد در همان دور اول انتخاب می‌شد اما به نظرم خدا به فوتبال رحم كرد كه این اتفاق نیفتاد.

به گزارش نما؛ مهدی خبیری در گفت‌وگو با فارس، در مورد انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا گفت: انتخاب خوبی بود چون کسی انتخاب شد که تقریبا با فرهنگ فوتبال و تشکیلات بین‌المللی آشنایی دارد و سال‌ها به عنوان یک فرد مدرن در این حیطه کار کرده است. از سوی دیگر شیخ سلمان درست است که رئیس AFC محسوب می‌شود اما او مراحل مدیریت در این سطوح را طی نکرده و اصولا آدمی است که در بحرین صاحب نفوذ است و برای معرفی خودش به فوتبال آسیا از یک سری توانمندی‌های دیگر استفاده کرده است و این درحالی است که ما جلوتر از او افراد دیگر را هم داشته‌ایم که در فوتبال بهتر از او بوده‌اند اما همان طور که گفتم شیخ سلمان با توانمندی‌های دیگرش توانسته جایگاه امروزش را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: اگر شیخ سلمان فقط چند رای دیگر می‌آورد در همان دور اول انتخاب می‌شد اما به نظرم خدا به فوتبال رحم کرد که این اتفاق نیفتاد. در مجموع اینفانتینو ویژگی‌هایش نسبت به شیخ سلمان برتر بود.

خبیری در پاسخ به این سوال که سفر اینفانتینو به ایران تا چه اندازه در انتخابش تاثیرگذار بود گفت: در این خصوص جالب است بگویم که سرنوشت برای فوتبال ایران تکرار شد چرا که برای انتخابات 2002 نیز ما برای بلاتر این کار را کردیم. در آن زمان حیاتو رقیب بلاتر بود و دکتر چانگ از کره در آسیا به دنبال جمع کردن رای برای حیاتو به کشورهای مختلف آسیایی سفر می‌کرد که در آن زمان بن‌همام با بنده تماس گرفته و از فدراسیون ایران درخواست کرد تا اقداماتی را به نفع بلاتر انجام دهیم که ما نیز این خواسته او را محقق کردیم و وقتی بلاتر رئیس شد، این موضوع برای فدراسیون فوتبال ایران نیز یک نکته مثبت بود و حتی در مواقعی به راحتی با یک تلفن مسائل و مشکلاتمان را حل می‌کردیم.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: آمدن اینفانتینو به ایران برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود و چقدر خوب که کفاشیان پس از این سفر موضعش را طوری نشان داد که هنوز کسی نمی‌داند او به اینفانتینو رای داده یا شیخ سلمان! یعنی الان هر دو طرف احساس می‌کنند که کفاشیان به آن‌ها رای داده و این کار خوبی بود. البته اسدی نیز گفته بود که آرا مخفی است و اصلا نباید گفت به چه کسی رای داده‌ایم. شما نیز مطمئن باشید کفاشیان هیچ گاه نمی‌گوید به چه کسی رای داده اما این خوب است که هر دو نفر فکر می‌کنند که رئیس فدراسیون فوتبال به آن‌ها رای داده است.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم انتخاب اینفانتینو به طور کلی برای فوتبال خوب بود یادآور شد: او به 6 زبان زنده دنیا صحبت می‌کند و این توانمندی در مقایسه با کسی که هنوز با انگلیسی صحبت کردن مشکل دارد و ما نمی‌فهمیم او چه می‌گوید، توانمندی بالایی محسوب می‌شود. حتی نیازی نیست تا اینفانتینو به دنبال خودش مترجمی را بکشاند، البته بلاتر هم همین طور بود و 4-5 زبان را به راحتی صحبت می‌کرد.

خبیری در مورد اینکه تا چه اندازه روی حل مناقشه ایران و عربستان می‌توان روی اینفانتینو حساب کرد گفت: به نظرم باید از این فرصت استفاده کنیم و احتمالا فدراسیون نیز دنبال این کار هست و مطمئناً این اختلاف را می‌توان از این طریق پیگیری کرد. رای اولیه AFC یک خطای بزرگ از سوی این کنفدراسیون بود، خطایی که شیخ سلمان مرتکب شدو از همین جا می‌توان فهمید که اگر شیخ سلمان رئیس فیفا می‌شد چه مصیبت بزرگی برای فوتبال به وجود می‌آمد.

۱۳۹۴/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...