نسخه چاپی

طلب 500 میلیارد تومانی چغندركاران از كارخانه‌ها

دبیر انجمن صنفی كارخانه‌های قند و شكر با بیان اینكه چغندركاران هنوز 500 میلیارد تومان از طلب‌شان از كارخانه‌ها را نگرفته‌اند، گفت: كارخانه‌ها هم بابت مابه‌التفاوت قیمت شكر 250 میلیارد تومان از دولت طلبكارند.

به گزارش نما، بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امسال حدود 5 میلیون و 600 هزار تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شد، گفت: با توجه به تولید 4 میلیون و 700 هزار تنی چغندر قند در سال 93 امسال 18.7 درصد تولید این محصول رشد داشت.

وی با بیان اینکه تولید چغندر قند امسال نسبت به سال 92 حدود 60 درصد رشد داشته است، افزود: پیش‌بینی ما در سال جاری تولید یک میلیون و 400 هزار تن شکر بود که حدود 752 هزار تن شکر در سال جاری از چغندر قند حاصل شده و با تولید حدود 650 هزار تن شکر از نیشکر به رقم یک میلیون و 400 هزار تن خواهیم رسید.

دانایی با بیان اینکه بازار شکر کاملا متعادل است، بیان داشت: اگرچه قیمت مصوب برای خرید هر کیلو شکر از کارخانه‌ها 2300 تومان بود، اما کارخانه‌ها امسال با قیمت حدود 2170 تا 2200 تومان شکر را فروختند و قیمت فروش شکر توسط کارخانه‌ها به قیمت مصوب نرسید.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به واردات 492 هزار تنی شکر براساس آمار گمرک در سال جاری تصریح کرد: مطابق آمار گمرک سال گذشته 823 هزار تن شکر وارد کشور شد.

وی افزود: 200 هزار تن از شکر وارداتی در سال جاری برای ذخایر استراتژیک استفاده شده است.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه ارزش چغندر قند خریداری شده از کشاورزان امسال 1500 میلیارد تومان است، بیان داشت: سال گذشته 1177 میلیارد تومان چغندرقند به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: تا پایان بهمن ماه هزار میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده و با تأمین اعتبار در تلاش هستیم، تا مابقی مطالبات چغندرکاران پرداخت شود، ضمن اینکه بخشی از 500 میلیارد تومان طلب باقی مانده چغندرکاران از کارخانه ها طی چند روزی که از اسفندماه گذشته پرداخت شده است.

دانایی تصریح کرد: البته کارخانجات هنوز بابت مابه‌التفاوت قیمت شکر از دولت نتوانسته‌اند مطالباتشان را به طور کامل دریافت کنند، به طوری که 126 میلیارد تومان از سال گذشته و 130 میلیارد تومان هم بابت امسال از دولت طلب دارند.

به گزارش فارس، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت خرید دولتی شکر از کارخانه‌ها در سال جاری 2530 تومان و قیمت آن برای مصرف کننده 2300 تومان شد که مابه‌التفاوت 230 تومانی آن توسط دولت به کارخانه‌ها پرداخت می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...