نسخه چاپی

وزیر كشور: شمارش‌ آرا در همه حوزه‌ها از دیروز تمام شد

وزیر كشور گفت: در تهران حدود ۵۰ درصد مشاركت بود و در كل كشور حدود ۶۲ درصد مشاركت بود و این آمار قطعی است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی که در ستاد انتخابات وزارت کشور سخن می‌گفت، با قدردانی از ملت ایران برای خلق حماسه هفتم اسفند و تشکر از رهبر انقلاب به خاطر حمایت‌ها، و همچنین تشکر به خاطر پشتیبانی رییس جمهور و نیز قدردانی به خاطر زحمات همه دست‌اندرکاران، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها انتخاباتی توام با آرامش و قانونمندی برگزار شد و حتی کسانی که رد صلاحیت شدند، به قانون احاله شدند.

او افزود: شمارش‌ها از دیروز تمام شده است و مسیر نظارت بر انتخابات و تنظیم صورتجلسه‌های نهایی باقی مانده است و بر این اساس ۹۹ درصد کار انجام شده است. در خبرگان تقریبا همه جا مشخص شده و جایی نمانده که شمارش نشده باشد.

وزیر کشور متذکر شد: در تهران حدود ۵۰ درصد مشارکت بود و در کل کشور حدود ۶۲ درصد مشارکت بود و این آمار قطعی است. اما تلاش می‌کنیم مراحل بعدی انجام شود که رسیدگی به شکایات است که بر عهده شورای نگهبان است. امیدواریم در این مرحله هم با آرامش کار پیش برود.

رحمانی فضلی ادامه داد: همه آن‌ها که در انتخابات شرکت کردند؛ چه آن‌ها که رای آوردند چه آن‌ها که نیاوردند، باید تلاش کننند امید مردم برای بهبودی وضع تقویت کنند و رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت کنند. دولت و رییس‌جمهور به خدمت به مردم و اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در مورد میزان مشارکت و دلایل عدم اعلام این آمار تا این لحظه، اظهار داشت: ابتدا باید رای ماخوذه گرفته می‌شدف بعد مشارکت اعلام می‌شد که این موضوع نیز امروز اعلام شد.

او با بیان اینکه پرونده انتخابات در حوزه انتخابیه تهران هم پرونده بسته شد، با اشاره به زمان برگزاری دور دوم انتخابات تصریح کرد: بعد از تایید صحت انتخابات، یک‌ماه فرصت برای برگزاری دور دوم وجود دارد که اگر شورای نگهبان تایید کند، در نیمه دوم فروردین انجام می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...