نسخه چاپی

رئیس سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون مطرح كرد؛

پرده‌برداری از برنامه آمریكا

در عصر انقلاب دیجیتال، سرعت حرف اول را می‌زند؛ سیستم جدید هوش مصنوعی آمریكا می‌تواند درآن‌واحد سیگنال‌های ناشناخته را شناسایی، تحلیل و جمینگ لازم را برای مقابله با آن تولید كند.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» به برنامه آمریکا برای شکست رادارهای شناسایی روسیه و چین می‌پردازد و می‌نویسد: سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون (DARPA) روی پروژه تحقیقاتی جدیدی کار می‌کند که می‌تواند رادارهای شناسایی روسیه و چین را مغلوب خود سازد؛ نسل جدید سیستم‌های جنگ الکترونیک با استفاده از هوش مصنوعی.

اگر این پروژه با موفقیت کار کند، سیستم هوش مصنوعی می‌تواند قدرت ارتش ایالات‌متحده در مقابله با رادارهای روسیه و چین را افزایش دهد.

دکتر آراتی پرابهاکار، رئیس سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون در مورد این پروژه چنین می‌گوید که در زمان صلح، هواپیماهای آمریکایی که از آسمان کشورهای مختلف عبور می‌کنند در حال جمع‌آوری سیگنال‌های ارسالی از رادارهای این کشورها هستند. سیگنال‌های دریافتی جمع‌آوری‌شده، در اتاق‌های عملیاتی آمریکا تحلیل و بررسی می‌شوند تا راه مقابله و فرار از سیگنال‌های این رادارها بدست آید و در برنامه جمینگ (ارسال نویزهای قوی) هواپیماهای جنگنده آمریکا گنجانده شود؛ مشکل اینجاست که این روند حدود یک ماه تا یک سال به طول می‌انجامد، پس اگر رادارها سیگنال‌های جدیدی ارسال کنند که در برنامه جمینگ جنگنده‌های آمریکایی نباشد، سیستم شناسایی هواپیما این سیگنال را ناشناخته اعلام می‌کند و راه مقابله‌ای هم برای آن ارائه نمی‌دهد، در نتیجه نمی‌تواند در مقابل موشک‌های زمین به هوا مقاومت کند.

دکتر آراتی پرابهاکار اعلام داشته است که در عصر انقلاب دیجیتال، سرعت حرف اول را می‌زند؛ سیستم جدید هوش مصنوعی آمریکا می‌تواند درآن‌واحد سیگنال‌های ناشناخته را شناسایی، تحلیل و جمینگ لازم را برای مقابله با آن تولید کند.

اگر هوش مصنوعی سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون کار کند، می‌تواند زمان، پول و زندگی خلبانان را حفظ کند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...