نسخه چاپی

تا الان مانع كسر 18 امتیاز از پرسپولیس شده‌ایم

طاهری: می‌خواهیم برای هواداران ساندویچ بخریم

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: تا الان مانع كسر 18 امتیاز از باشگاه شده‌ایم پرونده‌ها به گونه‌ای پیش رفته بود كه ما محكوم به پرداخت جریمه شده بودیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، علی‌اکبر طاهری در نشست خبری که در باشگاه پرسپولیس برگزار شد اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که پیش از این اعلام کرده بودم، امروز در خدمت اصحاب رسانه هستم. این نشست را برگزار می‌کنم تا کمتر مزاحم یکدیگر شویم. عمده مشکل ما تأمین بودجه است که در این زمینه و همچنین مسائل مختلف با برانکو ایوانکوویچ به جمع‌بندی رسیدیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده مشکلات باشگاه به مسائل مالی ارتباط پیدا می‌کرد، ادامه داد: توانستیم با برانکو عمده مشکلات را حل کنیم و زمینه تعامل با بازیکنان را فراهم آوریم. باید برای باشگاه درآمدزایی کنیم، چرا که اگر این اتفاق نیفتد، به مشکل می‌خوریم. شرایطی پیش آمد که با اسپانسرمان به یک درآمدزایی رسیدیم و آن را بهینه کردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در مورد کارت‌های اعتباری یکسری کارها انجام شده و هواداران می‌توانند این کارت‌ها را تهیه کنند. از طریق این کارت‌ها می‌خواهیم خدماتی به هواداران بدهیم و آنها بتوانند با این کارت‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند. این موضوع را سامانه 3090 اعلام کرده و یک سرویس ویژه برای ما خواهد بود.

طاهری درباره شرایطی که برای درآمدزایی باشگاه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: ما در خصوص کارت اعتباری سعی می‌کنیم مزیت‌های آن را برای هواداران بیشتر کنیم. در همین راستا در بازی‌هایی که قرار است تا پایان فصل میزبان باشیم سعی کردیم این بازی‌ها را برای هواداران‌مان رایگان کنیم. مسائل دیگری هم هست که حتماً آنها را در نشست‌های بعدی اعلام خواهیم کرد. هواداران دارایی اصلی باشگاه هستند و ما به دنبال این هستیم مثل خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا با هواداران خود نهایت همکاری را داشته باشیم، همکاری‌هایی که حتی می‌تواند از لحاظ مالی به باشگاه کمک کند و به نوعی وضعیت اقتصادی باشگاه را بالا ببرد، کاری که خیلی از باشگاه‌های دنیا در مشارکت با هواداران خود انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه بدهی‌های باشگاه باعث شده در امور اجرایی به مشکل بخورند یادآور شد: وقتی بدهی باشگاه به این شکل انباشته شده است، باعث می‌شود که ما نتوانیم آنچنان که باید در مسائل مالی و اجرایی باشگاه توازن برقرار کنیم. بارها تأکید کرده‌ام که معوقات ما شامل چند دسته می‌شود. بخشی از آنها دولتی است که به اداره مالیات و شرکت‌های بیمه مربوط می‌شود. بازیکنان و مربیان قبل بدهی مالیاتی دارند که آنها انباشته شده است. ما به غیر از مسائل روزمان باید به این مسائل نیز توجه کنیم و چنین مشکلاتی قطعاً توازن مالی را برهم می‌زند. بخش دیگری از این بدهی‌ها که عدم پرداختی بازیکنان و مربیان قبلی بوده باعث شده است شکایت‌هایی به فیفا برسد و حتی برخی از این شاکیان تا اینجا پیش رفتند که از حساب باشگاه برداشت کردند. البته ما در این مورد با پیگیری‌های قضایی به دنبال این هستیم از حق و حقوق باشگاه دفاع کرده و پول‌های برداشته شده را برگردانیم.

طاهری ادامه داد: بخشی از این شکایت‌ها بین‌المللی هستند، احکام آنها صادر شده است و در یکی دو پرونده نیز ما محکوم شدیم. اخیراً نیز پرونده پرداختی‌هایی که داشتیم بسته شد و اگر غفلتی می‌کردیم باشگاه با کسر امتیاز مواجه می‌شد. اگر قرار باشد این پرداختی‌ها انجام نشود چه بسا قبل از کسر امتیاز حتی پروانه باشگاه هم لغو شود. اخیراً نیز در یکی از پرونده‌های شکایتی محکوم شده‌ایم که به دنبال این هستیم که به صورت توافقی مطالبات آنها را پرداخت کنیم. تأکید می‌کنم این پرداخت‌ها مطمئناً برای ما مشکل‌ساز شده و آن توازن مالی را برهم می‌زند. خوشبختانه در این راستا هوادارانی هستند که به ما کمک می‌کنند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: باشگاه یکسری هواداران خاصی دارد که در این روزها به کمک باشگاه آمده و این جریمه‌ها را پرداخت می‌کنند که واقعاً از آنها تشکر می‌کنم. ما 12 پرونده شکایتی داریم که یکی دو مورد آن پرداخت شده و یک مورد آن هم قسط اولش را پرداخت کرده‌ایم. این پرونده‌ها در یک سال گذشته انباشته شده و بعضی موارد آن با عدم رسیدگی مواجه بوده که این مسئله باعث شده است باشگاه به مشکل بخورد. وقتی به این پرونده رسیدگی نشود با حکم قطعی و در نهایت ضرب‌العجل مواجه می‌شویم که در آن صورت چاره‌ای جز پرداخت مطالبات نداریم. این مسائل در اداره امور باشگاه مشکلاتی به وجود می‌آورد. امیدوارم در آینده بتوانیم با کمک هواداران باشگاه که سرمایه اصلی ما به حساب می‌آیند این مشکلات مالی را پشت سرگذاشته و برنامه‌های خود را اجرا کنیم. بسیاری از هواداران خاص بودند که قبل از فصل و در جریان مسابقات به باشگاه کمک‌های مالی می‌کردند که خوشبختانه توانستیم بخشی از جریمه‌های باشگاه را پرداخت کنیم. این مسائل نشان می‌دهد که باشگاه ما از چه سرمایه‌ای برخوردار است و همین مورد ما را از باشگاه‌های دیگر جدا می‌کند.

طاهری در مورد بدهی 15 میلیاردی باشگاه پرسپولیس به یک شرکت که در امارات است هم توضیح داد: در اینجا باید به یک نکته‌ای اشاره کنم و آن هم مظلومیت باشگاه پرسپولیس است. ما واقعاً در این مورد مظلوم واقع شده‌ایم. من خیلی نمی‌خواهم این پرونده را باز کنم، اما وقتی سؤال شد به آن اشاره می‌کنم. به هر حال هماهنگی‌هایی شده است تا این پرونده از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

وی ادامه داد: به طور کلی باید بگویم در زمان گذشته یک شرکت توسط برخی افراد در امارات به ثبت رسید. این شرکت قرار بود با باشگاه پرسپولیس در خصوص اسپانسری همکاری داشته باشد. در واقع آنها قرار بود به شکلی درآمدزایی داشته باشند و از این درآمدزایی 30 درصد به آنها برسد و 70 درصد به باشگاه که هیچ کدام از این برنامه‌ها انجام نشد تا اینکه آنها از باشگاه پرسپولیس شکایت کردند و عدم رسیدگی به این پرونده باعث شد در نهایت حکم قطعی علیه باشگاه پرسپولیس صادر و باشگاه به پرداخت 15 میلیارد تومان محکوم شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: بعد از پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم که یک جای کار واقعا اشکال دارد از این رو این موضوع را ابتدا از مراجع قانونی پیگیری کرده و شکایتی را تنظیم کردیم. اعتقاد ما این است که دفاعی که در این پرونده از باشگاه پرسپولیس شده نامناسب بوده و به همین دلیل باشگاه را محکوم به پرداخت 15 میلیارد تومان کرده است. در حال حاضر پیگیری‌های ما از طریق مراجع مربوطه ادامه دارد. هواداران دعا کنند که این مشکل باشگاه حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تضمینی است که در آینده باشگاه پرسپولیس به خاطر این بدهی‌ها با کسر امتیاز مواجه نشود، گفت: ما تا الان مانع کسر 18 امتیاز از باشگاه شده‌ایم پرونده‌ها به گونه‌ای پیش رفته بود که ما محکوم به پرداخت جریمه شده بودیم و اگر پرداخت آن زمان را از دست می‌دادیم، قطعاً فیفا باشگاه را با کسر امتیاز مواجه می‌کرد. اتفاقاً یکی از این پرونده‌ها به شکلی در حال پیشرفت است که من خودم امروز صبح این دغدغه را داشتم که چگونه بتوانم با طرف مقابل‌مان که خیلی کشورش با کشور ما اختلاف ساعت دارد ارتباط برقرار کنم تا به نوعی بتوانیم در پرداخت مطالبات آنها به توافق برسیم. به هر حال من این قول را به هواداران می‌دهم که در آینده باشگاه پرسپولیس با کسر امتیاز مواجه نشود و هواداران نیز در این مورد ما را کمک کنند.

طاهری در راستای صحبت‌های اخیرش مبنی بر برنامه‌های بلندمدتش برای حفظ برانکو و باشگاه پرسپولیس نیز یادآور شد: در واقع هدف اصلی ما این است که برای باشگاه در همه زمینه‌ها برنامه بلندمدت داشته باشیم و به این شکل نباشد که برای هر فصل و هر مقطعی به یک شکل برنامه‌ریزی کنیم. حفظ برانکو نیز از برنامه‌های ماست، چرا که در واقع می‌خواهیم با کمک برانکو و همفکری او خیلی از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را برای باشگاه انجام دهیم.

وی همچنین درباره کنترل حواشی باشگاه پرسپولیس هم عنوان کرد: به عقیده خودم با رفتارهایم تا اینجای کار نشان داده‌ام که چطور باید حاشیه‌های باشگاه را کنترل کنیم. البته در این زمینه از بازیکنان گرفته تا کادر مربیگری، مدیریت و حتی شما خبرنگاران باید در تعامل با یکدیگر باشیم تا بتوانیم حواشی اطراف فوتبال را کنترل کنیم. هیچ‌کس به اندازه خود فوتبالی‌ها برای فوتبال حاشیه درست نمی‌کند به همین دلیل باید همه کمک کنیم تا حاشیه‌ها کمتر شود. به طور مثال لزومی ندارد هر فردی صحبت می‌کند فرد دیگری بخواهد جواب او را بدهد. روز گذشته خبرنگاران از من پرسیدند فلانی درباره شما و تیم شما این صحبت را کرده و من هم گفتم قرار نیست من جواب اظهارنظر دیگران را بدهم. چه خوب است که همه ما این مسائل را رعایت کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: شما خبرنگاران هم نباید موقعی که تیمی نتیجه نمی‌گیرد سریعاً به سراغ بازیکن، مربی یا مدیر آن رفته و سؤالات حاشیه‌ای را مطرح کنید. در ابتدای فصل مدام خبرنگاران از من سؤال می‌کردند برانکو می‌ماند یا برکنار می‌شود. این سؤال‌ها به خاطر این بود که ما خوب نتیجه نمی‌گرفتیم، اما خوشبختانه من با خویشتنداری توانستم این حواشی را کنترل کنیم و در حال حاضر خوشبختانه با کمترین حواشی روبه‌رو هستیم.

طاهری با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی و کمیته فنی دارد، خاطر نشان کرد: کمیته انضباطی باشگاه از مقطع قبلی که من در باشگاه پرسپولیس بودم برنامه‌های آن مصوب شد و اعضای خود را شناخت. البته در آن مقطع این قضیه مسکوت ماند و وقتی که از تاریخ اول تیر 94 من به عنوان سرپرست در پرسپولیس کارم را شروع کردم آن برنامه برای کمیته انضباطی به اجرا درآمد و در حال حاضر آقایان جعفر کاشانی و ظفرقندی و همچنین خود من در جلساتی که می‌گذاریم به موارد انضباطی رسیدگی می‌کنیم. البته مصوبه این کمیته اخیراً با اشکالاتی مواجه بود که با جلسه ای که برگزار کردیم آن را اصلاح کردیم. درباره کمیته فنی هم باید بگویم که ما هر وقت زمان مناسب باشد با حضور اعضای هیئت مدیره که اکثراً فوتبالی هستند در مورد مسائل مختلف مربوط به تیم بحث می‌کنیم.

وی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود بازیکنان و مربیان پرسپولیس فقط 20 درصد مطالبات خود را گرفته‌اند، گفت: خواهش می‌کنم در این مورد وقتی اطلاع ندارید رقم و درصدی اعلام نکنید. لازم است توضیح دهم کادر فنی تیم از قراردادی که از اواخر فصل قبل امضا کرده بود و مربوط به سرفصل 93 و 94 بود مبلغ بسیار ناچیزی را فقط سرمربی تیم دریافت کرده بود. ما نه تنها تمام مطالبات آنها را که برای فصل قبل بود پرداخت کردیم تا اینجای کار برای این فصل نیز آنها 60 درصد قراردادشان را دریافت کردند.

طاهری ادامه داد: در خصوص بازیکنان هم باید بگویم آنهایی که از فصل قبل با ما بودند بابت قرارداد گذشته‌شان فقط 40 درصد پول‌شان را گرفته بودند و ما 60 درصد طلب‌شان را پرداخت کردیم. برای فصل جدید نیز بیش از 40 درصد مطالبات آنها را پرداخت کرده‌ایم. البته بعضی بازیکنان هستند که این فصل به ما اضافه شدند و به آنها بیش از 60 درصد پرداختی داشته‌ایم. برای اینکه به طور کامل شفاف‌سازی کرده باشم باید بگویم یک بازیکن را برای اینکه تنبیه کرده باشیم نسبت به بقیه پرداختی کمتری به وی داشته‌ایم که به زودی پرداختی او نیز انجام می‌شود. البته این بازیکن، بازیکن بااخلاقی است و مشکلی با وی نداریم.

«اگر اخیرا مشکلی در زمینه پرداخت ما به بازیکنان بوجود آمده بود یکسری سوء‌تفاهماتی بود که در جلسه ما با بازیکنان برطرف شد. سعی ما همیشه این بوده که در پرداختی‌ها عدالت را رعایت کنیم»، وی با بیان این موضوع در مورد اینکه گفته می‌شود بازیکنان پرسپولیس بدعادت شده‌اند و به محض اینکه پرداختی به آنها با تأخیر مواجه می‌شود اعتصاب می‌کنند و او نیز سعی می‌کند با سرپوش گذاشتن به این مسئله به نوعی خلاف واقعیت حرف بزند نیز گفت: اگر شما می‌خواهید با مطرح کردن این سؤالات مرا به چالش بکشید، اشکالی ندارد! من واکنشی نشان نمی‌دهم! همان‌طور که گفتم من اگر بازیکنان آن روز در تمرین آن مشکلات را به وجود آوردند، هرگز نگفتم آنها تمرین کردند، بلکه گفتم یکسری مشکلات وجود داشت که برانکو از بازیکنان خواست به حالت عصبی تمرین نکنند تا خدایی نکرده مصدوم شوند. از این جهت بازیکنان به باشگاه آمدند و طی نشستی دوستانه سوءتفاهمات برطرف شد.

طاهری در واکنش به اظهارات گرشاسبی مبنی بر اینکه طارمی هیچ مشکلی ایجاد نکرده بود و طاهری به وی گفته است خبر اعتصاب بازیکنان واقعیت ندارد، عنوان کرد: در واقع مشکل طارمی با یکی دو نفر از خبرنگاران بوده که با عذرخواهی وی همه چیز حل شد. اگر طارمی آن صحبت‌ها را با خبرنگاران انجام داده بود به خاطر آن بود که حالت عصبی داشت و شاید بهتر بود خبرنگاران از او در مورد چیزی سؤال نمی‌کردند. در مورد صحبت‌هایی که من در مورد گرشاسبی داشتم به وی گفتم که طارمی مشکلی نداشته و فقط صحبت‌هایی بین او و خبرنگاران به وجود آمده بود که حل شد. اتفاقاً طارمی بازیکن بسیار آرامی است و وقتی فردای آن روز به باشگاه آمد خیلی از رفتار خود پشیمان شده بود.

وی درباره جلسات اخیرش با مسئولان سازمان لیگ نیز گفت: این جلسات در مورد پرداختی‌هایی بوده که باید از سوی اسپانسر سازمان لیگ انجام می‌شد تا سازمان لیگ بتواند دریافتی‌ها را بین باشگاه‌ها تقسیم کند. به هر حال اگر اسپانسر سازمان لیگ به وعده خود عمل کرده بود الان خیلی از باشگاه‌ها یکسری از مشکلات مالی‌شان حل شده بود. خود ما نیز روی این پرداختی‌ها حساب کرده بودیم. به هر حال قرار است اسپانسر سازمان لیگ به زودی در نشست‌هایی که با ما و سازمان لیگ خواهد داشت شرایط جدیدی را برای ادامه کارش با سازمان لیگ و پرداخت معوقات خود اعلام کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی است او در باشگاه پرسپولیس مانده و برنامه‌های خود را در این باشگاه اجرا کند، عنوان کرد: در این مورد من نباید پاسخگو باشم بلکه سازمان متولی که در رأس باشگاه قرار دارد باید جواب شما را بدهد. من به عنوان مجری در اینجا هستم و تا زمانی که در باشگاه پرسپولیس باشم برنامه‌های خود را اجرا خواهم کرد.

طاهری در مورد پیشنهادهایی که برای برانکو ایوانکوویچ می‌رسد و آینده این مربی و پرسپولیس نیز گفت: به هر حال نه اخیراً بلکه قبلاً نیز پیشنهاداتی به برانکو از تیم‌های دیگر شد که او ما را در جریان این مسائل قرار می‌دهد، چون به دنبال حفظ برانکو هستیم و در جلسات اخیر با وی به توافقات خوبی رسیده‌ایم. مشکل خاصی برای تمدید قرارداد برانکو وجود ندارد و در آینده این اتفاق رخ خواهد داد. در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان نیز قضیه به همین شکل است. ما در این زمینه صحبت‌هایی با برانکو داشته‌ایم و به دنبال این هستیم تا با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب برای فصل آینده به بهترین شکل تیم‌مان را تقویت کنیم. هر اقدامی در این زمینه انجام شود آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات مالیاتی در باشگاه پرسپولیس وجود دارد، اضافه کرد: مشکلات مالیاتی چیز جدیدی نیست. به هر حال یکسری از بازیکنان هستند که برای خروج از کشور بدهی مالیاتی دارند و برخی نیز با مشکل سربازی مواجه هستند. در تلاشیم در روزهای آتی مشکلات آنها را حل کرده تا بتوانند با تیم راهی عمان شوند.

طاهری در ادامه به طرح باشگاه پرسپولیس برای در اختیار قرار گرفتن بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: من بعد از بازی با استقلال خوزستان اعلام کردم که اهدافی را برای درآمدزایی از بازی‌هایی که میزبان هستیم مدنظر داریم و پله به پله آنها را اجرا خواهیم کرد. در تمام دنیا باشگاه‌هایی که میزبان مسابقات هستند در تعامل با سازمان لیگ آن کشور از شرایط میزبانی خود نهایت استفاده را می‌برند. من در این زمینه با مسئولان سازمان لیگ صحبت‌هایی داشتم و در واقع رایگان کردن بازی‌های خانگی‌مان در راستای همین اهداف‌مان بوده است.

وی وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک رقمی را برای بلیت‌های طبقه دوم ورزشگاه مشخص کنیم و از ابتدا تا پایان فصل بلیت‌ها با این رقم فروخته شود. به طور مثال بلیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی را با رقم پنج هزار تومان از اول تا آخر فصل به فروش برسانیم. البته این شرایط در باشگاه‌های بزرگ دنیا متفاوت است. مثلاً منچستریوانید در بازی اخیرش با آرسنال قطعاً قیمت بلیت‌های خود را افزایش داده بود. آنها برای هر بازی قیمت خاصی را برای بلیت‌های خود در نظر می‌گیرند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این باره اضافه کرد: وقتی ما ورزشگاهی را برای برگزاری مسابقه خود اجاره می‌کنیم در واقع این حق را داریم که از بازی خانگی خود درآمدزایی کنیم. وقتی جایی اجاره داده می‌شود به این معناست که فرد اجاره‌کننده صاحب آنجا شده و می‌تواند از آن بهره‌برداری کند. به طور مثال ما صاحب دائمی ورزشگاه شهید کاظمی نیستیم اما این ورزشگاه در اختیار ما قرار داده شده تا بتوانیم با هزینه نگهداری آن بهره‌برداری نیز آنجا داشته باشیم. وقتی ما با باشگاه آزادی قرارداد امضا می‌کنیم تا بازی‌مان را در آنجا برگزار کنیم پس باید از 3 امتیاز میزبانی خود نهایت بهره‌برداری را بکنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: ما برای بازی با تراکتورسازی می‌خواهیم برای هر هوادارمان ساندویچ‌ در نظر بگیریم و این کار را با هماهنگی اسپانسر خود انجام می‌دهیم این سرویس‌دهی باعث می‌شود تا هواداران بیشتر به ورزشگاه بیایند و در کنار آن ما می‌توانیم از راه‌های دیگر برای باشگاه درآمدزایی داشته باشیم. حتی قصد داریم در این زمینه در آینده با صدا و سیما نیز هماهنگی‌هایی را انجام دهیم چرا که به دنبال این هستیم تا صود تبلیغات بازی‌هایمان به باشگاه برسد. ر این زمینه و آینده جلسات زیادی با مسئولان سازمان لیگ خواهیم داشت چرا که می‌خواهیم فضای جدیدی را برای درآمدزایی ایجاد کنیم.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...