نسخه چاپی

21 زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به داخل كشور منتقل شدند

۲۱ نفر از محكومان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به منظور گذراندن باقیمانده محكومیت خود در ایران امروز چهارشنبه در نقطه صفر مرزی آستارا تحویل مقامات قضایی كشورمان شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و در راستای اجرای توافقنامه انتقال محکومان بین دو کشور تعداد 21 نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به منظور گذراندن باقیمانده محکومیت خود در ایران امروز چهارشنبه 12/12/1394 در نقطه صفر مرزی آستارا تحویل مقامات قضایی کشورمان شدند.

ناصر وطن مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با اعلام این خبر گفت: ملاقات با مقامات ارشد این کشور همچنان در سطح بالا ادامه دارد و ما با مقامات این کشور در تماس مداوم هستیم و برای بهبود وضعیت ایرانیان زندانی در بند و انتقال زندانیان مجرم و آزادی زندانیان بیگناه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تلاش سفارت بر این است که افراد مذکور مدت محکومیت خود را در ایران بگذرانند تا امکان دسترسی و ملاقات خانواده‌های آنان و بهبود شرایط و سلامتی آنها فراهم شود. سه نفر از زندانیان منتقل شده در این مرحله زن هستند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران اضافه کرد: جرایم زندانیان انتقالی به کشور قاچاق مواد مخدر است و نزدیک به 128 نفر ایرانی به جرم‌های مختلف در جمهوری آذربایجان محکوم و زندانی و 63 نفر تحت بازداشت هستند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...