نسخه چاپی

قائم مقام وزیر نیرو اعلام كرد

افت 20 درصدی بارندگی

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینكه امسال بارش‌ها در ۱۳ استان منفی بوده است، گفت: نیازمند برنامه‌ریزی برای عبور از كم آبی درتابستان ۹۵ هستیم.

به گزارش نما به نقل از میزان ،ستار محمودی با تاکید بر ضرورت آمادگي شركت‌هاي آبفا براي گذر از كم‌آبي تابستان ۹۵ و ارتقای ظرفيت كارفرمايي در شركت‌هاي آبفا گفت: اگر شركت‌هاي آبفا در وضعيت کنوني باقي بمانند، جوابگوي نياز‌هاي آينده نخواهند بود، لذا بايستي گام هاي فكري، طراحي و اجرايي بلند مدتي براي تامين آب شرب شهرها بردارند.

قائم‌مقام وزير نيرو اظهارداشت: وزارت نيرو در سال ۹۴ نگاه ويژه‌اي به ساماندهي و مديريت بحران و تنش آبي در شهرها و روستاهاي كشور داشته است.

محمودي گفت: به ظاهر در شرايط آب و هوايي مطلوبي قرار داريم، اما با حركت به سمت تابستان و فصل گرما، شاهد كاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدي و در برخي مناطق كاهش ۲۰ درصدي بارندگي‌ها در سطح كشور بوده و با افزايش يک و نيم درجه اي گرماي هوا مواجه بوده‌ايم، به طوري كه امسال در ۱۳ استان با بارش منفي روبرو بوده‌ايم.

وي به ضرورت حركت شركت‌هاي آبفا به سمت مشاركت با بخش خصوصي و تغيير حركت به سمت گردش اقتصادي تاكيد كرد.

محمودي همچنين با بيان اينكه شركت‌های آب و برق در بخش نظام جذب سرمايه نسبت به سازمان‌هاي دولتي موفق‌تر بوده‌اند اظهارداشت: اين شركت‌ها بايستي از حالت شركت‌هايي با توليد و مديريت هزينه‌اي به شركت‌هايي با پتانسيل توليد و جذب سرمايه در قالب طرح‌هاي بلندمدت و با استمرار در عمل تبديل شوند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...