نسخه چاپی

دیدار محمد جواد لاریجانی با كمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل

دبیر ستاد حقوق بشر كشورمان در ادامه دیدارهای دو جانبه حقوق بشری خود در ژنو با زید بن رعد حسین كمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه دیدارهای دو جانبه حقوق بشری خود با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رعد بن حسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن قدردانی از همکاری مناسب ایران با نهادهای ناظر بر معاهدات و ارائه گزارش‌های ادواری مربوطه خواستار تحکیم و گسترش این همکاری‌ها شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اذعان به اینکه مبارزه با مواد مخدر موضوعی جهانی است و ایران در خط مقدم این مبارزه قرار دارد از تلاش‌های این نهاد بین‌المللی برای جرم زدایی از این پدیده خبر داد و گفت: هم اکنون در سازمان ملل بحث هایی جدی در خصوص توجه بیشتر به ابعاد مرتبط با سلامتی، بهداشت و مضرات اجتماعی قاچاق مواد مخدر مطرح شده است و البته این به معنی جرم زدایی کامل یا مجاز شمردن قاچاق مواد مخدر نیست.

بن رعد حسین در ادامه با ابراز تأسف از وضعیت ناگوار منطقه خاورمیانه، به تبعات اجتماعی و بین‌المللی جنگ و خشونت‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون موضوع مهاجرین که عمدتاً مسلمانان خاورمیانه هستند و معضلاتی که برای آنها در اروپا پدید آمده در دستور کار سازمان ملل است و ما در حال پیگیری‌هایی برای ارتقاء حقوق مهاجرین و اقلیت ها و پناهندگان در اروپا هستیم و از همه کشورهای اروپایی خواسته ایم تا به صورت مناسبی با این وضعیت برخورد نمایند.

وی همچنین به فرهنگ غنی و تمدن قدیمی و پرسابقه ایران در جهان اشاره کرد و با بیان اینکه این عقبه بزرگ تاریخی در راستای ارتقاء و حمایت از حقوق بشر بسیار کارآمد است، برای سفر به ایران و گفت‌وگو با مقامات حقوق بشری و قضایی کشورمان ابراز علاقه‌مندی کرد که این درخواست مورد استقبال هیأت حقوق بشری کشورمان قرار گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان نیز با اشاره به اینکه در ایران نیز هم در قوه قضائیه و هم در قوه مجریه به ابعاد سلامت، بهداشت و مضرات اجتماعی قاچاق مواد مخدر توجه ویژه‌ای به عمل می‌آید، گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در ایران موضوعی جدی است که باید در سطحی جهانی مورد توجه قرار گیرد چرا که در عمل همه جهان از این مبارزه ایران منتفع می‌شوند.

محمدجواد لاریجانی در ادامه با تأکید بر مثبت بودن تعاملات دو طرف در خصوص ارتقای وضعیت حقوق بشر بر همکاری بیشتر ایران با شورای حقوق بشر و دبیرخانه تاکید کرد کرد و خواستار سرعت بخشیدن به این همکاری های دوجانبه شد.

در این دیدار که محسن نذیری سفیر و نماینده کشورمان در ژنو، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر نیز حضور داشتند دو طرف بر ضرورت برخورد سازنده با موضوعات و دوری گزیدن از راهبردهای سیاسی و گزینشی در حوزه حقوق بشر تاکید کردند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...