نسخه چاپی

افشاگری درباره شایعه معروف ورزشگاه تبریز توسط قربانی اصلی آن شب!

شایعه، شایعه خوبی بود. این واكنش حسین عسگری است به اتفاقات هفته پایانی لیگ قبل و بازی نفت با تراكتورسازی!

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: بازی تراکتورسازی با نفت را یادتان هست؟ همان بازی معروف هفته پایانی لیگ قبل. تراکتورسازی با یک پیروزی خانگی قهرمان می شد. تقریبا همه آماده گرفتن این جشن قهرمانی بودند. در مثلث قهرمانی صدر جدول، قهرمانی سپاهان نیاز به معجزه داشت. یا باید تراکتور قهرمان می شد که شانسش هم خیلی بیشتر از نفت بود، جلوی آن همه هوادار مشتاق یا شاگردان علیرضا منصوریان.

بازی که شروع شد، تراکتورسازی نشان داد آمده برای قهرمانی. آنها خیلی زود کولاک کردند و پیش افتادند. این قدر اندوخته داشتند که به سادگی بازی را حفظ کنند. تقریبا منصوریان و شاگردانش آماده بودند که دست شان را به نشانه تسلیم بالا ببرند که بازی سرنوشت دیگری پیدا کرد. اول از همه این آندو تیموریان، کاپیتان تیم ملی بود که دست به رفتاری غیر حرفه ای زد. او وسط بازی با فغانی شوخی اش گرفت و الکی الکی با ایجاد وقفه در شروع مسابقه بعد از گل دوم تراکتورسازی، کارت مفتی گرفت. بعدها مشخص شد او در زمان بازگشت به نیمه زمین خودی، وارد دایره وسط زمین شده تا وقت کشی کند و از قبل هم چون فغانی به او گفته بود، اینگونه مانع اتلاف وقت نشود، کارت زرد اولش را گرفته بود. نیمه دوم و درحالی که تراکتورسازی آماده جشن پیروزی بود، یک خطای دیگر از آندو، او را با کارت زرد دیگری مواجه کرد و اخراج شد.

اینگونه ورق بازی برگشت و پادوانی برزیلی برای تیم منصوریان، خوش درخشید. آنها خیلی سریع بازی را مساوی کردند. اشتباه تونی در تعویض لوسیانو هم مزید بر علت شد تا فشارنفتی ها بیشتر شود . جمعیت داشت از استرس منفجر می شد که شایعه ای روی سکوها پیچید. ارتباطات در ورزشگاه قطع شده بود و شایعه شد بازی اصفهان با تساوی پایان یافته. تقریبا 6 دقیقه از بازی مانده بود و تراکتور داشت دفاع می کرد. اینگونه بازی خوابید. نفت هم نتوانست صاحب گل برتری شود و البته تراکتور هم نرفت که گل بزند چون خیال مربی اش از قهرمانی راحت بود. آنها فکر می کردند بازی مساوی شده است.

جو عجیبی که بعد از پایان بازی هم ادامه داشت. تبریزی ها که فکر می کردند قهرمان شدند، جشن قهرمانی گرفتند و مسئولان سازمان لیگ هم برای شان بساط قهرمانی چیدند. چند دقیقه ای ملت روی اوج بودند و یکباره کابوس زده شدند. غم تلخی وجودشان را گرفت اما در این بین، داور که با تصمیمش مقصر اول لقب گرفته بود و بازیکنان نفت دیگر در زمین نبودند. بقیه هم جای شان امن شده بود.

بعد از مدت ها حسین عسگری رئیس وقت دپارتمان داوری که بعد ازدعواهای آن روز برکنار شد، گفته است: «من از اول اصرار داشتم این بازی داور با تجربه تری مثل ترکی می خواهد که آقایان برای خودشان تصمیم گرفتند فغانی را داور بگذارند و به حرف هایم هم توجهی نکردند. در زمین بازی هم که دیدید، کادر فنی تراکتورسازی نتوانست برتری اش را حفظ کند. خود من هم نفهمیدم دقیقا چه کسی آن شایعه دقیقه 88 را ساخت اما هرچه بود، این شایعه کمک زیادی کرد تا کسی آن روز در زمین مسابقه کشته نشود. در آن جو اصلا بعید نبود، قربانی بدهیم. فقط بعد از آن اتفاقات چون باید یکی را مقصر قلمداد می کردند، من را قربانی اتفاقات بازی کردند و همه چیز تمام شد!»

۱۳۹۴/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...