نسخه چاپی

كشف 69 قطعه اشیاء عتیقه در تبریز

فرمانده انتظامی كلانشهر تبریز از كشف 69 قطعه اشیاء عتیقه و دستگیری یك نفر قاچاقچی آثار باستانی توسط ماموران كلانتری 20 شهرك پرواز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 69 قطعه اشیاء عتیقه و دستگیری یک نفر قاچاقچی آثار باستانی توسط ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرهنگ نوروزی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه‌جات در منطقه‌ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز با انجام تحقیقات لازم و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق به شناسایی متهم و محل نگهداری این اشیاء شدند.

نوروزی با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی دستگاه قضایی در عملیات غافلگیرانه، یک نفر قاچاقچی را دستگیر کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعداد 69 قطعه اشیاء عتیقه و باستانی در انواع مختلف کشف شد.

وی تصریح کرد: عتیقه‌های کشف شده که شامل سکه‌های تاریخی، سرنیزه، جام، کاسه آبخوری سفالی و اقلام متعدد دیگر می‌باشد بر اساس نظر کارشناسان به احتمال زیاد متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله هزاره اول قبل از میلاد و هخامنشی است که برآورد قیمت ریالی آنها نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر کارشناسان مربوطه دارد.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی موضوع، عواملی همچون سودجویی مالی و راحت طلبی افراد را در ارتکاب به جرایم به ویژه قاچاق کالاهای ممنوعه دخیل دانست.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت بررسی تخصصی و سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان معرفی شد.

نوروزی ضمن تشکر از تعامل و همکاری شهروندان با پلیس برای برقراری نظم و امنیت، از آنان خواست درصورت کسب هرگونه خبر مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سرمایه‌های ملی، موضوع را سریعا از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...