نسخه چاپی

طرح داعش برای حمله به قامشلی سوریه

مركز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم تاكید كرد كه تروریست‌های داعش كه در تركیه هستند، برای حمله به شهر قامشلی در سوریه آماده می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی کورالینکو، رئیس این مرکز روسی عنوان داشت که افراد مسلح داعش در حال حاضر در نزدیکی منطقه نصیبین ترکیه که 5 / 1 کیلومتر از مرزهای سوریه فاصله دارد، مستقر هستند و برای حمله به شهر قامشلی آماده می‌شوند.

وی افزود: افراد مسلح جبهه النصره مناطق ترکیه‌ و مشخصا منطقه میتیشلی را بنا به اهداف تحریک آمیز هدف قرار دادند.

این مقام روسی عنوان داشت که النصره چندین بار در ششم مارس به سمت خاک ترکیه خمپاره شلیک کرد تا ارتش ترکیه اقدام به شلیک آتش به سمت سوریه و وارد کردن یگان‌های خود به خاک سوریه کند و این مساله‌ای است که یقینا به توقف روند صلح می‌انجامد.

وی گفت که گروه‌های تروریستی در استان درعا مراکز ایست‌ بازرسی را در راه‌ها ایجاد کرده‌اند و خودروهای ساکنان را متوقف و آنها را تهدید می‌کنند که در صورت امتناع از مشارکت در درگیری‌ها، آنها را می‌کشند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که افراد مسلح داعش تعقیب روسای نهادهای محلی و رهبران گروه‌های مخالف "میانه رو" را که توافق آتش بس را امضا کرده‌اند، آغاز کرده تا مانع از اجرای آتش بس شوند.

همزمان، مرکز هماهنگی حمیمیم اعلام کرد که 15 مورد نقض آتش بس را در حومه‌های دمشق، حلب، حماه، درعا و ادلب در نهمین روز آتش بس ثبت کرده است.

این مرکز طبق بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه آن را منتشر کرده است، اعلام کرد که چهار تن در نتیجه حملات گروه‌های مسلح به مناطق مسکونی و یگان‌های ارتش سوریه زخمی شدند.

مرکز حمیمیم اعلام کرد که نشست‌های کاری با دو استاندار ادلب و لاذقیه پیرامون مسائل ساماندهی بازگشت ساکنان غیرنظامی به مناطقی که ارتش سوریه آزاد کرده است، برگزار شد.

از سوی دیگر، یگان‌های حمایت مردمی کرد مناطق متعددی را در حومه جنوبی حسکه و حومه شمالی لاذقیه که در گذشته تحت اشغال داعش بود، تحت کنترل خود درآوردند.

منابع نظامی در یگان‌های کرد تاکید کردند که "نیروهای سوریه دموکرات" تا مسافت 35 کیلومتر شمال شرق کوه عبدالعزیز پیشروی داشتند و نقطه آغاز آنها از شهر الشدادی در حومه جنوبی حسکه بوده است و آنها 70 کیلومتر نیز در جنوب شرق شهر تل ابیض در حومه شمالی رقه پیشروی داشتند.

در همین حال، حملات گروه‌های مسلح با خمپاره و راکت به محله الشیخ مقصود در حلب واقع در شمال سوریه به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید.

خبرگزاری سوریه گزارش داد که در این حملات که محله الشیخ مقصود را که تحت کنترل یگان‌های حمایت مردمی کرد است، هدف قرار داد، 13 تن کشته شده و 40 تن دیگر زخمی شدند.

همزمان، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جبهه النصره و دیگر گروه‌ها دست کم 100 راکت به این محله شلیک کردند.

از سوی دیگر، مناطق سوریه که شامل توافق آتش بس می‌شوند، آرامش برقرار است و این آرامش به ویژه در حلب، ادلب، دمشق، لاذقیه، درعا و حماه برقرار است.

به استثنای حملاتی که محله الشیخ مقصود در حلب را هدف قرار داد، در حلب و حومه آن درگیری‌های شایان ذکری در نهمین روز آتش بس رخ نداد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...