نسخه چاپی

درخواست سازمان انتقال خون از مجلس

مدیر عامل سازمان انتقال خون با تاكید بر اینكه درآمد انتقال خون باید ۱۰۰ درصد اختصاصی شود، گفت: سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی نباید به درآمد سازمان انتقال خون به عنوان درآمدهای دولت نگاه كنند، بلكه این درآمد باید صرف توسعه فعالیت‌های انتقال خون و گسترش خدمات نوین آن شود.

به گزارش نما دکتر علی اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر این اساس درخواست ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این بود که درآمدهای سازمان انتقال خون اختصاصی شود، اما متاسفانه در لحظات آخر در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد، به درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون اشاره‌ای نشد.

وی درباره بودجه سازمان انتقال خون و درخواست‌های بودجه‌ای این سازمان از مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گفت: سازمان انتقال خون با صرفه‌جویی که در خریدهایش انجام داده و با اقداماتی که در زمینه تولید داخل انجام می‌دهد، توانسته منابع خوبی را صرفه‌جویی کند.

وی افزود: بر این اساس سازمان انتقال خون موفق شده که در زمینه ملزومات مورد نیاز خود صرفه‌جویی خوبی را انجام دهد. حال آنچه که سازمان انتقال خون به دنبال آن است، بحث ارزشگذاری خدمات و درآمد حاصل از پلاسمایی‌ست که در سازمان ما تولید می‌شود. به طوری که اعتقاد داریم ۱۰۰ درصد این درآمد متعلق به سازمان انتقال خون است و باید به این سازمان بازگردانده شود.

پورفتح‌الله با تاکید بر اینکه درآمد انتقال خون باید ۱۰۰ درصد اختصاصی شود، ادامه داد: سازمان مدیریت و همچنین مجلس شورای اسلامی نباید به درآمد سازمان انتقال خون به عنوان درآمدهای دولت نگاه کنند، بلکه این درآمد باید صرف توسعه فعالیت‌های انتقال خون و گسترش خدمات نوین آن شود. بنابراین درخواست ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این بود که درآمدهای سازمان انتقال خون اختصاصی شود، اما متاسفانه در لحظات آخر در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد، به درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون اشاره‌ای نشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون همچنین اظهار کرد: بنابراین امیدواریم با رایزنی که در مجلس انجام می‌دهیم و با کمک نمایندگان مجلس، درآمد سازمان انتقال خون اختصاصی شود تا بتوانیم آن را صرف توسعه خدمات انتقال خون کنیم.

پورفتح‌الله با بیان اینکه زمانی که درآمد سازمان انتقال خون تبدیل به درآمد عمومی می‌شود، دولت بر اساس میزان توانمندی و اعتباری که دارد آن را توزیع می‌کند، گفت: طبیعتا نگاه ما این است که برای ساماندهی فعالیت‌هایمان بتوانیم روی درآمدهای اختصاصی سازمان، برنامه‌ریزی کنیم و نگاه ما این است که ۱۰۰ درصد درآمد انتقال خون اختصاصی شود.

پورفتح‌الله در ادامه به بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه در سال ۹۵ برای سازمان انتقال خون اشاره و اظهار کرد: میزان بودجه استانی سازمان، مجموعا حدود ۱۲۰ میلیارد تومان و همچنین بودجه سازمان انتقال خون در زمینه ملزومات پشتیبانی نزدیک ۸۵ میلیارد تومان است. البته یکسری ردیف‌های کمکی هم برای سازمان انتقال خون وجود دارد. در عین حال اگر ۱۰۰ درصد درآمد سازمان انتقال خون اختصاصی شود، سازمان انتقال خون در سال ۹۵، سال خوبی را پیش رو خواهد داشت.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...