نسخه چاپی

رئیس پلیس فتای ناجا خبر داد

كلاهبرداری ۸۰ میلیاردی ۱۱ اعدامی از داخل زندان

یك باند كلاهبرداری با كمك ۱۱ اعدامی اقدام به كلاهبرداری اینترنتی ۸۰ میلیارد تومانی از مردم كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار کمال هادیان‌فر با اشاره به انهدام باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی که در قالب ارسال پیامک برنده شدن سفر عتبات، از قربانیان خود کلاهبرداری می‌کردند اظهار داشت: به دنبال ارسال گزارش شکایت مردمی از کلاهبرداری اینترنتی پس از ارسال پیامک برنده شدن سفر عتبات عالیات پلیس پرونده مذکور را مورد بررسی قرار داد و در تحقیقات خود موفق شد تمامی اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کند. 80 درصد اعضای این باند 23 نفره در زندان به سر می‌بردند و 11 نفر از این افراد محکومان اعدام بودند که هیچ چیزی برای از دست دادن نداشتند.

وی ادامه داد: این افراد با در اختیار داشتن 4 هزار سیم‌کارت و 300 تلفن همراه قربانیان خود از سراسر کشور را انتخاب می‌کردند و 12 نفر از اعضای باند مذکور تنها وظیفه پولشویی پول‌های به دست آمده را برعهده داشتند.

هادیان فر خاطر نشان کرد: به دنبال کلاهبرداری این باند بیش از 80 میلیارد تومان از قربانیان به سرقت رفت و تاکنون 11 هزار شاکی این پرونده شناسایی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد شکات به بیش از 14 هزار نفر افزایش یابد.

رئیس پلیس فتا درباره فیلترینگ هوشمند نیز گفت: این موضوع پروژ‌ه‌ای است که در وزارت ارتباطات تعریف شده است و گزارش عملکردشان در کارگروه تعین مصادیق مجرمانه در هر جلسه اعلام می‌شود. کار مثبتی انجام شده اما قطعاً کافی نیست. قطعاً پلیس از فیلترینگ هوشمند حمایت می‌کند زیرا معتقدیم هرچه فیلترینگ هوشمندتر و سطح تماس ما با مجرمان کمتر باشد، به نفع‌مان است.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر هک تلگرام گفت: باید این موضوع روشن شود که تلگرام هک نمی‌شود و خود شرکت تلکرام میلیون‌ها دلار جایزه گذاشته تا هرکسی توانست آن را هک کند؛ لذا باید بدانند که این تبلیغ‌ها کاملا دروغ است و اینها نرم‌افزهارهایی را به قیمت 10 تا 30 هزار تومان می‌فروشند که کابران باید پسورد جی میل خود را در اختیار این نرم افزار قرار دهند که به محض این اتفاق اطلاعات خودشان در اختیار فروشندگان نرم افزار قرار می‌گیرد و در حقیقت با این اتفاق موجبات اخاذی از خود را فراهم می‌کنند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...