نسخه چاپی

كلینتون خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد

نامزد دموكرات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا رسما خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به‌دلیل شلیك دو فروند موشك بالستیك شده است.

به گزارش نما به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی گفت که به شدت نگران آزمایش های موشکی ایران است.

وی تاکید کرد: ایران باید به خاطر این فعالیت ها با تحریم روبرو شود و جامعه بین المللی باید نشان دهد که تهدیدات ایران علیه اسرائیل قابل تحمل نخواهد بود.

درخواست کلینتون برای اعمال تحریمها علیه ایران نشانگر موضع سخت تر وی در قبال برنامه موشکی تهران نسبت به موضع فعلی کاخ سفید است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در سخنانی گفت: ما می دانیم که ایران در حال اجرای فعالیت های نظامی است و قطعا متعجب نخواهیم شد اگر ایران موشک های بیشتری را طی روزهای آینده شلیک کند.

رویترز افزود: اقدام ایران در شلیک موشک بالستیک علی رغم هشدارهای وزارت خارجه آمریکا پس از آزمایش موشکی قبلی بوده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این مساله صحبت کرده است.

موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل نیز در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: آزمایش این موشکها نشان می دهد که دشمنی ایران از زمان اجرای توافق هسته ای، تغییر نکرده است.

اد رویس رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: ایران در حال مسخره کردن قول اوباما برای مقابله با اقدامات غیر قانونی و خطرناک ایران است.

وی از اوباما خواست تا همه تحریمها علیه برنامه موشکی ایران، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر را اعمال کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه چندین فروند موشک بالستیک را شلیک کرده است. کشورهای غربی مدعی هستند که این اقدام ایران، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به چالش می کشد و احتمالا منجر به واکنش دیپلماتیک آمریکا خواهد شد.

مقام های آمریکایی و فرانسوی پیش از این اعلام کرده اند که آزمایش موشکی ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است. این قطعنامه از ایران خواسته است تا هیچ گونه فعالیتی در زمینه موشک بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات اتمی نداشته باشد.

چند نماینده جمهوریخواه آمریکایی خواستار افزایش تحریمهای واشنگتن در پاسخ به این اقدام تهران شده اند ولی هنوز هیچ طرحی در این زمینه ارائه نشده است. کنگره آمریکا ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که قدرت باراک اوباما رئیس جمهور را برای برداشتن تحریمها در چارچوب توافق هسته ای، محدود خواهد کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...