نسخه چاپی

تعیین ساعت مجاز رانندگی برای رانندگان اتوبوس

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینكه متاسفانه شاهد اینگونه حوادث ناشی از خواب آلودگی هستیم، بیان كرد: رانندگان موظف هستند این ساعت كاری را رعایت كنند تا حوادث جاده ای كاهش یابد و امیدواریم اصلا وجود نداشته باشد

به گزارش نما رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قوانین حاکم بر رانندگان اتوبوس های حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد که طبق قوانین، رانندگان تنها ۹ ساعت اجازه رانندگی دارند.

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در شیفت های کاری به برخی نکات اشاره کرد و گفت: رانندگان موظف هستند در چارچوب آیین نامه ها کار و در جاده ها رانندگی کنند. رانندگان ما در جاده ها طبق قوانین اجازه ندارند طی ۲۴ ساعت بیشتر از ۹ ساعت رانندگی کنند.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت ها اجازه ندارند برای رانندگانی که این چارچوب را رعایت نکردند، صورت وضعیت صادر کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اگر راننده ای از مشهد به تهران می آید صورت وضعیت دریافت نمی کند، اظهار کرد: این راننده بدون صورت وضعیت هم امکان برگشت به مشهد را ندارد چرا که لازم است در طول مسیر استراحت کافی داشته باشد.

کشاورزیان افزود: در مورد مسیرهایی که بیشتر از ۹ ساعت به طول می انجامد اتوبوس حتما باید با دو راننده سفر کند که این امر اتفاق می افتد. به عبارتی هیچ عذر و بهانه ای باعث نمی شود که فردی به خودش اجازه دهد در حالتی که خسته است، خواب آلودگی دارد و دارای شرایط مناسب برای رانندگی نیست، مسافران را به مقصد برساند و جان خود و مسافران را نباید به خطر بیندازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه متاسفانه شاهد اینگونه حوادث ناشی از خواب آلودگی هستیم، بیان کرد: رانندگان موظف هستند این ساعت کاری را رعایت کنند تا حوادث جاده ای کاهش یابد و امیدواریم اصلا وجود نداشته باشد.

این مسئول در وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت جاده های کشور، اظهار کرد: در طول سال همواره جاده ها در حال ترمیم و آسفالت ها روکش می شوند. همکاران در اداره کل های راه و شهرسازی استانها در بازه های زمانی مختلف خط کشی ها را پر رنگ می کنند و مسیرها را پاکسازی می کنند.

وی افزود: تا جایی که امکان دارد شیب های دو طرف جاده هموار می شود و تابلوهای راهنمایی در تمام مسیرهای جاده نصب می شوند. در واقع این امور به صورت روزمره در حال انجام است و تمام راههای استان در حال رسیدگی هستند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...