نسخه چاپی

احتمال اعدام برادر زاده شیخ نمر

روزنامه عربستانی عكاظ از احتمال اعدام چهار تن دیگر از مخالفان این كشور از جمله برادر زاده شیخ باقر النمر در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: روزنامه عربستانی عکاظ از احتمال اعدام چهار تن دیگر از مخالفان این کشور از جمله برادر زاده شیخ باقر النمر در آینده نزدیک خبر داد.

روزنامه عربستانی عکاظ در این باره اعلام کرد: پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در راستای اعدام‌های صورت گرفته در آغاز سال 2016 در حق 47 تن از جمله شیخ نمر باقر النمر، حکم اعدام چهار تن دیگر در عربستان به زبه زودی اجرا خواهد شد.

در میان کسانی که برای آنها حکم اعدام صادر شده و احتمال اجرای حکم وجود دارد نام علی النمر، برادرزاده شیخ باقر النمر نیز وجود دارد. شیخ نمر در دوم ژانویه 2016 توسط دستگاه قضایی آل سعود اعدام شد.

محمد النمر پدر علی النمر نیز در این باره عنوان داشت: افرادی که براساس خبر روزنامه عکاظ اعدام خواهند شد احتمالا علی النمر، عبدالله الزاهر، داوود المرهون و یک جوان دیگر از شمال عربستان خواهند بود.

علی النمر چهاردهم فوریه 2012 به اتهام شرکت در تظاهرات ضد دولتی دستگیر شد. در آن زمان علی هنوز هفده سال داشت و دادگاه در می 2014 حکم اعدام وی را صادر کرد که در سپتامبر 2015 این حکم تایید نهایی شد.

پدر علی النمر افزود: شرایط سیاسی نشان می‌دهد که به زودی این افراد اعدام خواهند شد و انتشار این خبر بی‌ارتباط با این مساله نیست.

اعدام‌های اخیر که توسط دولت عربستان صورت گرفته موجی از انتقادها علیه ریاض را در بر داشته است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...