نسخه چاپی

دو داعشی در رم دستگیر شدند

پلیس ضد تروریسم ایتالیا دو افراط گرای داعشی متهم به برنامه ریزی برای انجام عملیات انتحاری و تروریستی در عراق سوریه و فرانسه را دستگیر كرد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه «ایل مساجرو»، ماموران جمعه شب با درخواست دادستانی رم، دو متهم در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات انتحاری در سوریه، عراق و فرانسه را دستگیر کردند.

بنا به این گزارش، دادستانی رم براساس اطلاعات به دست آمده از یک تبعه مقدونیه ای 41 ساله بنام «کارلیتو بریگانده» که از نوامبر سال گذشته در بازداشت بسر می برد، دستور دستگیری یک تبعه تونسی 29 ساله بنام «فیراس بارهومی» جنگجوی خارجی داعش در عراق را به اتهام مشارکت در اهداف تروریستی صادر کرد.

در ابتدای این عملیات، پلیس ضد تروریسم پس از تفتیش محل سکونت تبعه مقدونیه، تصاویر و نامه هایی را به زبان عربی کشف کرد که حاکی از ارتباط او با افراط گرایان بود. پس از کنترل تماس ها و شنود تلفنی آشکار شد وی روزهای قبل از دستگیری از طریق چت با بارهومی در عراق تماس داشته است که سابقه آشنایی این دو به سال 2014 باز می گردد که با هم در زندان آشنا شده بودند.

فیراس در این تماس ها خود را داوطلب انجام عملیات انتحاری در عراق معرفی کرده و به تبعه مقدونیه ای گفته که «با یک خودرو پر از مواد منفجره علیه کفار اقدام می کنم و اگر تا یک ماه دیگر به عراق بیایی می توان تاریخ عملیات را تغییر داد.»

در عملیات پلیس ضد تروریستی ایتالیا، «عبدالله کورتیشی» 26 ساله و تبعه مقدوینه نیز دستگیر شد که با وجود هشت سال محکومیت تحمل زندان برای سرقت در این کشور از زندان گریخته و تحت تعقیب بود.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نیز دیروز (جمعه) اعلام کرد که «دو عامل انتحاری داعش که نام آنان در فهرست 122 نفر اعلام شده توسط یکی از نادمان وجود دارد، در ایتالیا زندگی می کردند.»

آنسا نوشت: یکی از نادمان داعش اخیرا فهرستی شامل اسامی 22 هزار نفر از افراط گرایان را منتشر کرده است که در میان آنها 122 عضو انتحاری این گروه تروریستی نیز دیده می شود.

بنا به این گزارش، در این فهرست نام «رواها» یک شهروند مراکش دیده می شود که با کارت شناسایی رسمی در ایتالیا زندگی می کرد و همچنین فرد دیگری به نام «ابو اسحاق» تونسی در چهار سال در اروپا از جمله ایتالیا زندگی کرده است.

در پی تهدیدهای پیاپی داعش علیه ایتالیا و واتیکان، تدابیر شدید امنیتی در اماکن حساس و شهرهای بزرگ از جمله رم اتخاذ شده است و نیروهای پلیس و امنیتی در حالت آماده باش همیشگی قرار دارند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...