نسخه چاپی

هواپیمای جنگی امارات در یمن سرنگون شد

پایگاه خبری امارات 71 امروز (دوشنبه) از سقوط یك هواپیمای (متجاوز) جنگی امارات در یمن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری به نقل از بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح امارات، جزئیات بیشتری را در این زمینه از جمله تعداد سرنشینان و یا محل ناپدید شدن این هواپیما منتشر نکرد.

امارات پس از عربستان دومین شرکت کننده فعال در جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان است.
از ابتدای این جنگ علیه یمن که از فروردین گذشته آغاز شد و نزدیک یک سال از آن می گذرد، تاکنون صدها نیروی اماراتی و عربستانی کشته یا مجروح شده اند.

براساس این خبر این اولین مرتبه است که نیروی های مسلح امارات به ناپدید شدن هواپیمای خود اذعان کرده اند. این دومین هواپیمای کشورهای متجاوز عضو ائتلاف عربی - آمریکایی پس از سقوط هواپیمای مغربی در یمن است.

تاکنون چندین هواپیمای جنگی عربستان نیز در یمن توسط نیروهای ارتش و مقاومت مردمی یمن سرنگون شده است.
در اثر حملات جنگنده های کشورهای عضو ائتلاف بخصوص عربستان به تاسیسات خدماتی، درمانی، آموزشی و منازل مسکونی مردم، 80 درصد آنها ویران شده و هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده اند. این هواپیماها گاها از بمب های ممنوعه علیه مردم یمن استفاده کرده اند که با محکومیت برخی کشورها و سازمان های حقوق بشری بین المللی مواجه شده است.

عربستان از ششم فروردین با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی به بهانه بازگردان منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت به کشور یمن حمله کرد و تاکنون پس از گذشت 11 ماه به هدف خود نرسیده و نتوانسته است خواسته خود را بر مردم یمن تحمیل نماید.

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...