نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

محكومیت ایران در 11 سپتامبر ؛ آفتاب بی فروغ برجام

عکس خبري -محکوميت ايران در 11 سپتامبر ؛ آفتاب بي فروغ برجام

آمریكایی ها علیه القاعده اقداماتی را انجام دادند ومعترف بودند كه انفجار برج های دو قلو كار القاعده است؟ حال چه اتفاقی افتاده، كه ایران را مورد اتهام قراردادهاند؟! این موضوع نشان دهنده آن است كه آمریكایی ها نمی خواهند به تعهداتشان در مسئله برجام عمل كنند و به اشكال مختلف در تلاشند تا این ستانده های نسیه ما را در برجام زیر سؤال برده و به آن عمل نكنند.

به گزارش نما؛ در پی محکومیت ایران در حادثه 11 سپتامبر، با اتهام زنی دادگاه آمریکایی، بار دیگر دولت آمریکا نشان داد که در پسابرجام نه تنها رویه و منش آمریکایی نسبت به ایران تغییر نکرده است، بلکه اقدامات آمریکایی ها بر علیه ایران شدت گرفته است. ناگفته نماند در تعهدات برنامه جامع اقدامات مشترک توافق ژنو، آمریکاییها باید از هرگونه اقداماتی که موجب تحریم و یا محرومیت کشور ایران می شود، خودداری کنند.
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما، در رابطه با محکومیت ایران در دادگاه آمریکایی اظهارداشت: در حادثه 11 سپتامبر که موجب فروریزی دوبرج تجاری و نماد استکباری آمریکایی شد، ازهمان ابتدا با توجه به شواهد و مدارک مشخص شد که کار خود آمریکایی ها و با همکاری صهیونیستها بوده است. مستنداتی کافی برای اثبات اين موضوع وجود دارد، اماهیچ کس نتوانست این موضوع را دنبال کند و به اثبات برساند.
وی افزود: آمریکایی ها به اجماع و بالاجبار این حادثه را به القاعده نسبت دادند و اقداماتی متقابل و مجازات گرانه علیه القاعده انجام دادند. آنها دو کشور را محور شرارت اعلام کردند و به عراق و افغانستان، به بهانه آنکه القاعده در این کشورها فعالیت می کند، حمله کردند؛ آنها مدعی شدند می خواهند با ریشه تروریست مبارزه کنند، لذا به عراق و افغانستان حمله کردند.
نقوی حسینی ادامه داد: این موضوع کاملا روشن و واضح است و همه کشورها و محافال سیاسی دنیا می دانند! حال این که چه اتفاقی افتاده است، که در مقابل این همه ادعا و اقدامات جنایت کارانه، آمریکایی ها یک شبه به این مسئله رسیده اند که ایران در حادثه 11سپتامبر نقش داشته است؛ جای تأمل دارد؟!
عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس خاطر نشان کرد: آمریکایی ها علیه القاعده اقداماتی را انجام دادند ومعترف بودند که انفجار برج های دو قلو کار القاعده است؟ حال چه اتفاقی افتاده، که ایران را مورد اتهام قراردادهاند؟! این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکایی ها نمی خواهند به تعهداتشان در مسئله برجام عمل کنند و به اشکال مختلف در تلاشند تا این ستانده های نسیه ما را در برجام زیر سؤال برده و به آن عمل نکنند.
وی تصریح کرد: همان طوری که می دانید ما در برجام، داده هایمان نقد بود ولي ستانده هایمان نسیه!! به نظر می رسد که بدهکاران برجام از دادن بدهی خود به ایران سر باز می زنند. حالا که ما می خواهیم وعده های نسیه را نقد کنیم، طرف مقابل که روباهی مکار و دشمن قسم خورده ملت ایران است، مطابق همیشه با بهانه های واهی به دنبال عمل نکردن به وعده هایش است.
نقوی حسینی با تأکید برآنکه این اقدامات آمریکایی ها ناقض برجام است، اظهارکرد: این اقدام دادگاه آمریکایی یکی از اقدامات عجیب و غریبی است که تا کنون انجام داده اند؛ در اينجا دو سؤال مطرح است: اولا چرا ایران را برخلاف ادعا و اقدامات قبل خود مورد اتهام قرار داده است؟ ثانیا چرا آمریکایی ها به اقدامات خودشان در برجام عمل نمی کنند و دائما سعی می کنند در مقابل تمام دستاوردهای برجام برخلاف متن توافق نامه ایران را محدود و متهم کنند.
وی افزود: طرفداران برجام و کسانی که به دستاوردهای برجام می نازیند و آن را آفتاب تشریح کردند! اگر به اقدامات اخیرآمریکایی ها توجه کنند، درخواهند یافت؛ آنها با محدودیت ویزایی که ایجاد کردند، جلوی سرمایه گذاری خارجی را در ایران گرفتند، با بهانه تراشی هایی که به راه انداختند، می خواهند فعالیت موشکی و دفاعی ما را زیر سؤال ببرد؟! و اکنون در این محکومیت دادگاه صراحتا از اموال بلوکه شده ما دزدی کرده اند؛ لذا با این اوصاف فعلا ستانده های ما در برجام بر روی هوا و معلق است و این در حالی است که هیچ چیزی نصیبت ملت ایران نشده در حالی که ما تعهدات خود را به طور کامل عمل کرده ایم.
نقوی حسینی در پایان در توصیه ای به دستگاه دیپلماسی اذعان کرد: به دستگاه دیپلماسی توصیه می شود که حالا که شما در اقدامات مشترک برجام وعده های خود را نقد انجام دادید، درگرفتن وعده های نسیبه طرف مقابلتان، کمی انقلابی تر، جدی تر و محکم تر با دشمن برخورد کنید. اکنون این محکومیت چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آخر کجای این حادثه ایران حضور و نقش داشته است؟! که اموال ما باید چپاول بشود. دستگاه دیپلماسی ما در مقابل این اقدامات خصمانه آمریکا یک مقدار انقلابی تر و محکم تر بایستد و برخورد کند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...