نسخه چاپی

امكان بازدید رایگانموزه صبا به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

مدیر موزه موسیقی زنده یاد ابوالحسن صبا انتشار اخباری مبنی واگذاری این مجموعه تاریخی فرهنگی به بخش خصوصی را رد كرد.

حمیدرضا شبابی با اشاره به انتشار اخباری غیر رسمی مبنی بر واگذاری موزه استاد ابوالحسن صبا به بخش خصوصی توضیح داد: تا امروز که با شما صحبت می کنم هیچ گونه صحبتی مبنی بر واگذاری موزه موسیقی استاد ابوالحسن صبا به بخش خصوصی انجام نگرفته و بنده رسما اعلام می کنم که چنین خبری اصلا صحت ندارد. موزه استاد صبا به عنوان یکی از اموال دولت محسوب می شود و واگذاری آن به این راحتی ها نیست که انجام آن به چند روز کوتاه محدود شود.

وی افزود: طی چند روز گذشته خبرهایی مبی بر انتقال مدیریت برخی از موزه ها در رسانه ها منتشر شده ولی درباره موزه صبا هنوز هیچ ابلاغ رسمی و غیر رسمی به من که مدیر موزه موسیقی استاد ابوالحسن صبا هستم ارائه نشده است.

مدیر موزه موسیقی زنده یاد ابوالحسن صبا در پایان بیان کرد: خوشبختانه با حمایت هایی که از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد انجام گرفته ما مشغول انجام تعمیرات و مرمت های لازم هستیم. ضمن اینکه در حین انجام این تعمیرات موزه باز است و علاقه مندان با بلیت رایگان از خدمات موزه بهره مند می شود؛ موضوعی که در کمتر موزه ای در کشور رخ می‌دهد.

موزه صبا یکی از موزه های کوچک است که در خیابان ظهیرالاسلام تهران قرار دارد. این موزه هنری، خانه شخصی استاد ابوالحسن صبا آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی است که بر اساس وصیت او در ۲۹ آبان سال ۵۳ توسط دانشکده هنرهای زیبا به موزه تبدیل شد. این مجموعه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شود.

نمایش سازها، لوازم شخصی و آثار دست نویس استاد صبا و مجموعه تندیس های مومی و لباس های محلی سنتی ایران قدیم بخش های مختلف این موزه را تشکیل می دهد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...