نسخه چاپی

العبادی: به زودی پرچم عراق را در موصل برافراشته می‌كنیم

نخست‌وزیر عراق بار دیگر با تأكید بر نقش نیروهای الحشد الشعبی در آزادسازی موصل، وعده داد كه به زودی پرچم عراق در این شهر برافراشته خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای پس از نشست با فرماندهان و مسئولان نیروهای الحشد العشبی، با رد سیاسی کردن نیروهای الحشد الشعبی (داوطلب مردمی)، تأکید کرد: الحشد العشبی جزئی از حکومت عراق است و تعرض به آن، تعرض به حکومت عراق محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: کسی حق ندارد که برای ما تعیین کند، چه کسانی در آزادسازی موصل حضور داشته باشند و چه نیروهایی حضور نداشته باشند و هیچ طرفی نمی‌تواند شهروندان عراقی را از مشارکت در آزادسازی سرزمینشان مانع شود.

العبادی در این بیانیه، آورده است: هر زمانی که به پیروزی نزدیک می‌شویم، شائعات نیز شروع می‌شود و باید با آن مقابله کنیم.

با نزدیک شدن به آغاز عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش، حرف و حدیث‌های بسیاری از سوی برخی گروهها در عراق در اعتراض به حضور نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در این عملیات نیز شروع شده است.

«فؤاد معصوم»، رئیس‌جمهور عراق روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که نیروهای پیشمرگه و الحشدالعشبی در آزادسازی موصل حضور خواهند داشت، اما وارد شهر نخواهند شد. چرا که حساسیت‌هایی در این مورد وجود دارد.

شورای استانداری نینوا نیز در 29 فوریه مشارکت الحشد الشعبی در آزادسازی موصل را رد کرده بود.

«کریم النوری» از اعضای بلندپایه الحشد الشعبی نیز در واکنش به این اقدام شورای استانداری نینوا، گفته بود: داعش از شورای استانداری نینوا به خاطر این موضع، بسیار ممنون است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...