نسخه چاپی

ادامه درگیری آذربایجان و ارمنستان به ضرر هر دو طرف است

نماینده ارامنه شمال كشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه درگیری ها به ضرر هر دو كشور است، بنابراین بهتر است به دنبال راه حل های دیگری برای حل این مسئله بود.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ کارن خانلری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در رابطه با درگیری های آذربایجان و ارمنستان گفت: تمام کشورهای جهان، حتی ایران و سازمان ملل دو طرف را به خویشتن داری دعوت می کنند اما ظاهرا دست های پشت پرده خواستار تنش آلود نموده منطقه هستند.

وی گفته های وزارت خارجه روسیه مبنی بر وجود طرف سوم در این درگیری را یادآور شد و افزود: این درگیری ها بعد از سفر الهام علی اف به آمریکا و ملاقات وی با جان کری آغاز شد.

وی ادمه داد: سیاست های ترکیه در منطقه معلوم الحال است اما با وجود اینکه ترکیه اعلام کرده در کنار آذربایجان هست، نمی توان این کشور را جریان خواستار تنش در منطقه نام برد.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر خلاف جمهوری اسلامی ایران که همواره خواهان صلح و حل مساله از طریق مذاکره بوده، ترکیه به صورت یکجانبه به طرفداری از آذربایجان پرداخته است.

وی درباره آتش بس نیز گفت: دلیل ادامه حملات ارمنستان بعد از اعلام آتش بس از سوی آذربایجان احتمالا این است که در حال حاضر قسمتی از قره باغ در اختیار آذربایجان است.

خانلری تصریح کرد: از طرفی اسنادی موجود است که حکایت از این دارد حکومت شوروی هم در زمان لنین و هم استالین این منطقه را در اختیار آذربایجان گذاشت.

وی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری که قره باغ را جزو اراضی اسلام معرفی می کند، گفت: من به عنوان یک شهروند ایرانی فرمایشات مقام معظم رهبری را قبول دارم.

نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه درگیری ها به ضرر هر دو کشور است، بنابراین بهتر است به دنبال راه حل های دیگری برای حل این مسئله بود.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...