نسخه چاپی

عضو كمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بیكاری بیش از یك میلیون كارگر

عضو كمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به آمار 7.5میلیون نفری بیكاری در كشور، گفت: دولت با داستان برجام در بحث اشتغال زایی و رفع معضل بیكاری به ویژه در حوزه كارگران فقط وعده داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد کولیوند در گفت وگو با خبرنگار کار ایرانی در بررسی وضعیت شغلی کارگران با بیان اینکه دولت تا کنون اشتغال را به سامان نرسانده است، اظهار کرد: دولت در امر اشتغال و رفع معضل بیکاری در سال های گذشته عملکرد خوبی نداشت.


وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: دولت تنها در راستای داستان برجام در بحث اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری به ویژه در حوزه کارگران وعده داده است .

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید براینکه دولت نگاه ویژه ای به بهبود وضعیت کارگران و معیشت آن ها نداشته است، اضافه کرد: دستمزد تعیین شده برای کارگران موج اعتراض آن ها را به همراه داشته است و با وجود خط تورم حقوق کارگران ۸۶۰ هزار تومان است.

کولیوند ادامه داد: دولت باید امسال نگاه خاصی برای معیشت کارگران با اتخاذ برنامه های اساسی و تصویب آن ها در خانه ملت داشته باشد .

نمره عملکرد دولت برای بهبود شرایط کارگران منفی است
وی با اشاره به اینکه دولت باید با اتخاذ سیاست هایی در راستای رونق تولید ملی و جریان اقتصاد مقاومتی از حوزه صنایع گرفته تا خدمات و کشاورزی وضعیت اشتغال را برای ترسیم فضایی امن برای کارگران گام بردارد، افزود: با اجرا و عملیاتی شدن این موضوعات وضعیت کارگران امسال تغییر خواهد کرد.

آمار 7.5میلیون نفری بیکاری در ایران
وی با بیان این نکته که نمره عملکرد دولت برای بهبود شرایط کارگران منفی است، در بیان آماری از تعداد کارگران اخراج شده، اظهار کرد: آمار دقیقی در این راستا وجود ندارد چون تعریف درستی از اشتغال نداریم و نمی توان آمار بیکاری را دقیق بیان کرد . وی در خاتمه خاطر نشان کرد: هفت و نیم میلیون بیکار داریم که در این لیست تقریبا یک میلیون و ۱۰۰نفر می توان اماری برای کارگران بیکار تخمین زد.

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...