نسخه چاپی

افزایش ۵۳ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث كار در یزد

عکس خبري -افزايش ?? درصدي مرگ و مير ناشي از حوادث کار در يزد

مدیركل پزشكی قانونی استان یزد گفت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹.۴۳ نفر بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند كه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش نما ،فریبرز آیتی فیروزآبادی در نشست برخط (آنلاین) با خبرنگاران تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار استان در این مدت ۴۴۹ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۴۲۳ نفر مرد و بقیه زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در مورد تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت گاز منوکسید کربن اظهار کرد: امسال هفت نفر به دلیل مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد کاهش دارد.

این مسوول تعداد مراجعان به پزشکی قانونی یزد را همانند کشور ذکر کرد و یادآور شد: عمده مراجعه ناشی از نزاع، تصادف و حوادث ناشی از کار است و حدود ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان را شامل می‌شود.

آیتی به شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با اوج گیری این ویروس ناخودآگاه، درگیری‌ها و تشکیل پرونده‌های قضایی مرتبط با آن کاهش نسبی یافت که به دلیل رشد سالانه این نوع پرونده‌ها چشمگیر نیست و در وضعیت کنونی ۱۰ تا ۱۵ درصد ورودی پرونده‌ها کاهش دارد.

وی به تبیین فعالیت پزشکی قانونی پرداخت و گفت: هم‌اکنون ۶۸ نیروی استخدامی، طرحی، قرادادی و شرکتی در این اداره‌کل مشغول هستند که از این تعداد، ۲۸ نفر پزشک در حوزه‌های تخصصی مختلف و بقیه کارشناس هستند که متوسط سطح علمی و مدرک تحصیلی آن‌ها بالاترین سطح را نسبت به دیگر دستگاه‌های اداری، دولتی و قضایی دارد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی یزد، در واحد تشریح این اداره کل، پرونده متوفیان ناشی از فوت‌های غیرطبیعی، حادثه‌ای و مشکوک مورد بررسی قرار می‌گیرد، سالانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ مورد جسد به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود و در واقع تقریبا هر روز حداقل یک مورد ارجاعی برای کالبد شکافی، تشریح یا معاینه ظاهری وجود دارد.

آیتی، عمده‌ترین چالش پزشکی قانونی یزد را کمبود بودجه و فضای فیزیکی ذکر کرد و گفت: پزشکی قانونی استان ضعیف کمترین اشغال فیزیکی را در کل کشور دارد و از ۹ مجموعه فعال پزشکی قانونی استان تنها سه ساختمان تملیکی آن هم در زمین‌های موقوفه ساخته شد.
ایلنا

۱۳۹۹/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...