نسخه چاپی

موفقیت فولادمباركه حاصل اقتصاد مقاومتی است

دكتر سبحانی مدیر عامل فولاد مباركه به همراه جمعی از معاونین و مدیران ارشد شركت روز شنبه هفتم فروردین ماه سال جاری با حضور در نواحی آهن سازی، فولادسازی، نوردگرم و نورد سرد فرارسیدن سال نو را به كاركنان تبریك گفت وبرای همه كاركنان و خانوادهی ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی نمود.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ وی که برنامه بازدید خود را از ناحیه آهن سازی برنامهریزی نموده بود در گفتگو با خبرنگار فولاد پس از قدردانی از تلاش کارکنان گندلهسازی کسب رکورد بی سابقه تولید 7 میلیون و 469 هزار و 574 تن گندله در سال 94 را غرور آفرین خواند و گفت:تولید این میزان گندله در کارخانهای که ابتدا برای تولید 4.5 میلیون تن گندله طراحی شده است کار بسیار برجستهای است.

مدیر عامل فولاد مبارکه درخصوص اهمیت این افزایش تولید گفت:ما به هر میزان که برای خطوط تولید با کمبود گندله مواجه شویم باید برای جبران این کمبود به واردات روی آوریم که این افزایش ظرفیت تولید به هر اندازه که به رکورد تازه ای دست یابیم به همان اندازه به کاهش وابستگی به واردات کمک قابل توجهی میکند.

وی درخصوص سیاست های راهبردی فولادمبارکه در سال 95 افزود: در پی اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصادمقاومتی در این مسیر در فولادمبارکه اقدامات بسیارخوبی انجام شده است که توفیقات شرکت در سال 94 حاصل بکارگیری راهبرد های اقتصاد مقاومتی در همه نواحی است.

دکتر سبحانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد. بنا به فرموده مقام معظم رهبری اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی از مرحله برگزاری همایش و نامه نگاری و ... گذشته است. بنابراین فولادمبارکه در سال 95 نیز درعمل مسئولیت سنگینتری را به دوش خواهد کشید و با افزایش تنوع و کیفیت تولید و کاهش هزینهها نسبت به اجرای این رهنمود بیش از پیش همت خواهد گمارد.

وی با اشاره به این مطلب که به لحاظ اقتصادی سال 94 برای صنعت فولاد سال سختی بود، گفت: در سال 94 با کاهش تقاضا در بخش فولاد و رکود مواجه بودیم این در حالی بود که کشور چین با قیمت های بسیار پایین بصورت دامپینگ (ارزان فروشی) در بازارهای جهانی حضور داشت و عرصه رقابت برای سایر فولادسازان را تنگ کرده بود و در بحث واردات با حجم عظیمی از واردات مواجه شده بودیم که فروش داخل را برای ما با مشکل مواجه کرده بود.

مدیر عامل فولاد مبارکه از بهبود قیمت های جهانی فولاد و اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات این محصولات به عنوان فرصت برای بهبود وضعیت فولاد کشور یاد و ابراز امیدواری کرد: با مدیریت بهتر واردات شرایطی فراهم شود تا فولادسازان کشور بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و دربخش صادرات هم بتوانند با ارزش افزوده بالاتری درکنار رقبای قدرتمند خارجی در بازارهای جهانی حضور داشته باشند وبه رقابت بپردازند.

دکتر سبحانی با حضور در ناحیه فولادسازی، در گفتگو با مدیر ناحیه فولادسازی و کارشناسان این ناحیه آخرین وضعیت آماده بکاری قسمتها و تجهیزات اصلی ناحیه فولادسازی را جویا شد و ضمن آرزوی سلامتی ، موفقیت و شادکامی برای تمامی کارکنان اذعان داشت: امید است با توجه به توانایی، تعهد و تعلق سازمانی که در بین تمامی کارکنان در فضای صمیمی و با نشاط شرکت وجود دارد طبق سنوات گذشته همه عزیزان با تمامی ظرفیت دستیابی به اهداف مدنظر سازمان را با رعایت مسایل ایمنی و زیست محیطی سرلوحه کار خود قرار دهند تا همچنان فولاد مبارکه به عنوان سازمانی پاسخگو به تعهدات خود در قبال سهامداران و ذینفعان عمل نماید.

وی در ادامه این بازدیدها ضمن دیدار با کارکنان نورد گرم ونورد سرد از تلاش کارکنان این نواحی نیز قدردانی کرد.

ایشان در جمع کارکنان نورد سرد با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تحقق شعار سال 95 تمامی همکاران را به پیاده سازی و همراهی با اهداف تدوین شده دعوت نمود.

در این قسمت از بازدید دکتر سبحانی، ارایه گزارش از تمرکز همکاران بر موضوعات سازمانی و ایدههایی برای بهبود شرایط کسب وکار و همچنین در خط گالوانیزه، استفاده از پوشش بدون کروم بجای پوشش کروم 3 و صادرات این نوع محصول به اروپا از مباحث مهم مطرح شده دیگر بود.

ایشان همچنین با حضور در ساختمان خدمات فنی و پشتیبانی با مدیران و کارکنان واحدهای مختلف به گفتگو پرداخته و از تلاش های آنها در راستای تحقق اهداف سال 94 تقدیر نمود. همچنین کارکنان واحدهای ستادی در نمازخانه ساختمان مرکزی در بین نماز ظهر و عصر پذیرای سخنان کوتاه مدیرعامل شرکت بودند. ضمناً مدیرعامل و معاونین شرکت با حضور بر مرقد مطهر شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...