نسخه چاپی

نامزدهای زن جانشینی "بان كی مون" در سازمان ملل

عکس خبري -نامزدهاي زن جانشيني "بان كي مون" در سازمان ملل

شماری از شخصیت های سیاسی جهان خود را به عنوان نامزد جانشینی بان كی مون در سمت دبیر كل سازمان ملل متحد معرفی كرده اند كه در میان آنان چهار زن دیده می شود.

به گزارش نما، میزان به نقل از رسانه های بین المللی، دولت نیوزیلند به طور رسمی هلن کلارک نخست وزیر پیشین آن کشور را به عنوان نامزد دبیرکلی سازمان ملل متحد معرفی کرد و به این ترتیب شمار نامزدهای زن برای کسب این مقام به چهار نفر افزایش یافت.

جان کی نخست وزیر نیوزیلند پیشتر تاکید کرده بود که توانایی و تجربه خانم کلارک، او را در ردیف نامزدی شایسته برای رهبری این نهاد بین المللی قرار می دهد.

هلن کلارک، که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ میلادی نخست وزیر نیوزیلند بود، در حال حاضر مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد است.

چهار نامزد زن برای جانشینی بان کی مون - ردیف بالا از چپ: هلن کلارک و وسنا پوسیچ. پایین از چپ: ایرینا بوکووا و ناتالیا گرمان


پیش از او، ایرینا بوکووا رئیس بلغارستانی سازمان یونسکو، وسنا پوسیچ وزیر امور خارجه پیشین کرواسی، و ناتالیا گرمان وزیر خارجه پیشین مولداوی برای کسب مقام دبیرکلی سازمان ملل اعلام آمادگی کرده بودند.

تا کنون هشت نفر برای جایگزینی بان کی مون دبیر کل فعلی سازمان ملل متحد نامزد شده اند، و نامزدی آنها در اجلاس هفته آینده مجمع عمومی این سازمان به بحث گذاشته خواهد شد.

دبیرکل جدید سازمان ملل در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی (زمستان ۱۳۹۵) کار خود را آغاز خواهد کرد.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...