نسخه چاپی

فرمانده انتحاری های داعش اعدام شد

منابع محلی از اعدام «ابو صلاح الدین التركی» سركرده گروه 200 نفره انتحاری‌ها و نفوذی‌های داعش خبر دادند.

به گزارش نما؛ یک منبع میدانی سوری از بازگشت یگان‌های ارتش سوریه به نقاطی تخلیه شده در دو محور عملیاتی «جفره» و «مریعیه»، در دیر الزور که طی دو روز گذشته آماج حملات شدید گروه تروریستی تکفیری «داعش» قرار داشت، خبر داد.

به گفته این منبع نظامی سوری دلیل این مناطق به این جهت از سوی ارتش سوریه تخلیه شدند، چون این نیروها از آنها به عنوان امکان کمین و به دام انداختن عناصر داعش استفاده می‌کردند.

منبع مذکور با تاکید بر اینکه ارتش سوریه به دقت تحرکات داعش در دیر الزور و ریف آن را زیر نظر دارند، یکی از دلایل تخلیه این دو منطقه در عملیات اخیر را باز گذاشتن دست نیروی هوایی ارتش سوریه در وارد آوردن ضربات دقیق‌تر و سنگین‌تر به مواضع و تجمعات داعش عنوان کرد.

در همین راستا، نیروی هوایی سوریه با همکاری جنگنده‌های روسی تجهیزات نظامی و توپ‌ها و زره پوش‌های داعش در دو شهرک جفره و مریعیه در نزدیکی فرودگاه نظامی دیر الزور را بمباران کردند.

این منبع میدانی سوری همچنین اظهار داشت: داعش با موشک‌های کاتیوشا و خمپاره مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک را در روستای «العزاوی» در جنوب شهر «الشدادی» در ریف جنوبی حسکه گلوله باران کرد.

اما ارتش سوریه در ادامه عملیات مبارزه با گروه‌های تروریستی در جبهه عملیاتی استان حمص درحال تدارک برای آزادی شهرک «السخنه» است که در 62 کیلومتری شمال شرقی شهر «تدمر» در ریف حمص قرار دارد و طی هفته اخیر بطور کامل از اشغال داعش آزاد شد.

به همین منظور نیروی هوایی روسیه و سوریه پروازهای شناسایی خود را در کنار حملات هوایی خود علیه داعش در جاده ارتباطی سخنه – جنوب رقه افزایش داده‌اند.

این درحالی است که منابع محلی از اعدام «ابو صلاح الدین الترکی» سرکرده گروه 200 نفره انتحاری‌ها و نفوذی‌های داعش به دلیل سرپیچی از فرمان حرکت از طبقه به سخنه و تلاش وی و اعضای گروهش برای حرکت به شهر تل ابیض در نزدیکی مرزهای ترکیه خبر می‌دهند.

۱۳۹۵/۱/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...