نسخه چاپی

خیابان‌های فرانسه صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفری

عکس خبري -خيابان‌هاي فرانسه صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفري

روز شنبه تظاهرات معترضان به اصلاح قانون كار در فرانسه برای ششمین روز پیاپی ادامه یافت و در چند منطقه هم به درگیری میان معترضان و پلیس منجر شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه اعتراضات عمومی به برنامه دولت فرانسه برای اصلاح قانون کار، روز شنبه خیابان‌های پاریس، رن و نانت بار دیگر صحنه درگیری میان نیروهای پلیس و معترضانی بود که می‌گویند اصلاحات مد نظر دولت به ضرر کارگران است.

وزارت کشور فرانسه تعداد شرکت‌کنندگان در ششمین روز از اعتراضات عمومی را حدود 120 هزار نفر اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، در جریان تظاهرات روز شنبه، نیروهای پلیس با گروهی از معترضان نقاب‌دار که به سمت آن‌ها سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب می‌کردند، درگیر شدند.

«میچل کادو» رئیس پلیس پاریس شمار این افراد را 300 تا 400 نفر اعلام کرده و آن‌ها را «تندرو» توصیف کرده است. در جریان این درگیری 13 تظاهرات‌کننده و 7 نیروی پلیس زخمی شده‌اند.

«مانول والس» نخست وزیر فرانسه که پیش از این هم طرح پیشنهادی‌اش را مقدار اصلاح کرده بود، احتمالا روز دوشنبه هم تغییرات جزئی دیگری را در طرح پیشنهادی‌اش اعمال خواهد کرد. پارلمان فرانسه نیز این طرح را تا حدی تعدیل کرده است.

تظاهرات‌های روزهای گذشته برای «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه که بر اساس نظرسنجی‌ها پائین‌ترین سطح محبوبیت را بین تمام روسای جمهوری تاریخ مدرن فرانسه دارد، به دردسر تازه‌ای بدل شده است.

وی که سال آینده میلادی باید برای در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، هفته گذشته هم تحت فشار افکار عمومی و به دلیل حمایت اندکی که در میان مردم دارد، مجبور شد از تصمیمش برای سلب تابعیت متهمین به اقدامات تروریستی، عقب‌نشینی کند.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...