نسخه چاپی

موتورسواران كرمانی در 54 درصد تصادفات استانی نقش دارند

فرمانده انتظامی استان كرمان گفت: 54 درصد تصادفات و 36 درصد از فوت‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی در استان كرمان مربوط به موتورسواران است.

به گزارش نما به نقل از فارس از کرمان، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر صبح امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال جدید که در محل سالن اجتماعات دادگستری استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: راکبان موتورسیکلت طی سال گذشته در 747 فقره تصادف در استان کرمان نقش داشته‌اند که 78 نفر از موتورسواران فوت کرده‌ و 918 نفر هم مجروح شده‌اند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته 136 فقره تصادف ناشی از واژگونی معادل 19 درصد، 12 فقره تصادف معادل 69 درصد در محورهای روستایی و 235 فقره تصادف معادل 32 درصد در محورهای شهری استان کرمان روی داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: موتورسواران همچنین در 29 تصادف فوتی و جرحی طی ایام نوروز در استان کرمان دخالت داشتند.

بنی‌اسدی‌فر ابراز داشت: عدم رعایت حق تقدم، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو مهمترین دلایل تصادفات در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ضربه وارده به سر مهمترین علت فوت موتورسواران در تصادفات است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی تصادفات موتورسواران در شهرستان‌های شمال استان شامل کرمان، رفسنجان و بم بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: 8 هزار و 13 فقره تصادف جرحی با 9 هزار و 811 نفر مجروح و 195 فقره تصادف فوتی با 215 نفر جان‌باخته طی سال گذشته در استان کرمان داشته‌ایم.

بنی‌اسدی‌فر اضافه کرد: در سال گذشته شاهد 4 هزار و 407 فقره تصادف جرحی موتورسواران در استان کرمان بوده‌ایم و 54 درصد تصادفات و 36 درصد از فوت‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی در استان کرمان مربوط به موتورسواران است.

وی افزود: در استان کرمان بیش از 25 هزار کیلومتر جاده‌های مواصلاتی داریم و بزرگترین استان کشور هستیم، اما خودروها و جاده‌های ما استاندارد نیستند و رانندگان هم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

۱۳۹۵/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...