نسخه چاپی

سردار هادیانفر خبر داد

حل معمای قتل زن میانسال در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا از دستگیری قاتل زن 40 ساله ای پس از 5 سال فرار در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم و همدستانش اقدام به كلاهبرداری و پولشویی میلیاردی كرده بودند.

به گزارش نما به نقل از میزان،سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس فتا در این باره گفت: طرح شکایت 14 تن از شهروندان یزدی در بهمن ماه سال گذشته مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شان زمینه ساز کشف پرونده ای پیچیده و راز یک قتل شد.

در بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد سه نفر که ساکن استان های همجوار یزد هستند اقدام به کرایه مغازه ای به منظور فروش میوه کرده اند که در پوشش آن در حال کلاهبرداری به روش اسکیمر( کپی برداری کردن از کارت عابر بانک)هستند.

در همین رابطه با فعالیت صورت گرفته در بازه زمانی؛ کرایه مغازه از سوی این سه متهم 100 میلیون تومان از حساب بانکی 14 نفر از شهروندان برداشت شد. از آنجا که پرونده دارای اولویت بالایی در زمینه شناسایی مجرمان و جلوگیری از دیگر اقدامات کلاهبردارانه بود متخصصان پلیس فتا با استفاده از روش هایی نوین توانستند متهمان را كه بعد از استان يزد به اصفهان و سپس به يكي از شهرستان هاي فارس نقل مكان كرده اند ، شناسايي كنند.

سرانجام با هماهنگي بازپرس پرونده و اخذ نيابت قضايي ماموران به استان محل اقامت متهمان اعزام شدند و با همكاري پليس آن شهرستان ، محل استقرار متهمان كشف و طي يك عمليات بعد از چندين ساعت نامبردگان دستگير شدند.

در تجسس های صورت گرفته در محل اختفای این افراد 30عدد کارت بانکی کشف و متهمان به برداشت غیر مجاز از 14 حساب از طریق اسکیم کارت اعتراف کردند.

در تحقیقات بعدی کارشناسان پلیس و با استناد به ادله دیجیتال به دست آمده رد پای یکی از متهمان در قتل زن 40 ساله ای در سال 90 پیدا شد. مقتول متهم را تهدید به افشای رابطه کرده بود که او نیز اقدام به قتل زن میانسال در خانه اش کرده و سپس جسد را به همراه خودرو مقتول به آتش می کشد.

ماموران پلیس در ادامه تحقیقات خود به پرونده فروش باغ 6 هزار متری دست یافتند که بر اساس استعلامات صورت گرفته از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مشخص شد این معامله با استفاده از اسناد جعلی به مبلغ دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان صورت گرفته و این پول مستقیما به حساب خانمی واریز شده که وی نیز سریعا این پول را با خرید دلار و طلا به صورت کامل خرج کرده است.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه اینکار توسط اعضای این گروه انجام سشده بود، گفت: با توجه به حجم گسترده اقدامات جنایی و کلاهبرداری این افراد ماموران پلیس همچنان به دنبال کشف دیگر پرونده های پنهان شده از سوی این افراد هستند.

۱۳۹۵/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...