نسخه چاپی

قول مساعد دولت عراق برای آزادسازی فلوجه

یكی از شخصیت‌ها و بزرگان شهر فلوجه در استان الانبار از قول مساعد دولت مركزی جهت تسریع در عملیات آزادسازی و شكستن محاصره این شهر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس: نمایندگان شهر «فلوجه»، در استان الانبار واقع در غرب پایتخت عراق تاکید کردند که دولت به درخواست آنها مبنی بر تسریع در آزادسازی شهر ظرف روزهای آتی پاسخ مثبت داده است.

به گفته نمایندگان شهر فلوجه آزادسازی شهر سهم بسزایی در پایان دادن به درد و رنج و مصایب اهالی دارد که در محاصره گروه تروریستی تکفیری «داعش» هستند و این گروه از آنها به عنوان سپر انسانی جهت ممانعت از پیشروی ارتش و نیروهای مسلح عراق استفاده می‌کند.

علوان: دیدار شخصیت‌های فلوجه با نمایندگان دولت

در این ارتباط «عبد الغنی فاضل علوان»، از شخصیت‌های فلوجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: هیئتی به نمایندگی از شیوخ، نخبگان و شخصیت‌های فلوجه دیدارهایی در بغداد با نمایندگان دولت مرکزی و محلی و سفارتخانه‌های آمریکا و چند کشور دیگر انجام داده و درباره اوضاع فلوجه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گفته علوان در این دیدارها هیئت فلوجه چندین بسته پیشنهادی از جمله تسریع در آغاز عملیات آزادسازی شهر طی روزهای آتی ارائه داد که با موافقت مسئولان امر همراه بود.

علوان تصریح کرد: براساس توافقات قرار است، عملیات آزادسازی شهر فلوجه ظرف روزهای آتی آغاز شود و در اولین مرحله این عملیات، هدف شکست محاصره شهر، خارج کردن غیر نظامیان و رسیدگی به اوضاع آوارگان خواهد بود.

الدلیمی: تمرکز بر آزادسازی فلوجه است

از سوی دیگر، «یاسر الدلیمی»، استاد دانشگاه و از اهالی فلوجه در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: هیئتی از نمایندگان سازمان ملل خواست از اهالی شهر حمایت لجستیکی و معنوی و نظامی انجام دهد و فعالیتش را بر کمک به خانواده‌های آواره استان متمرکز کند که در شرایط بسیار سختی هستند.

الدلیمی می‌افزاید: هم اکنون هدف اصلی آزادسازی شهر فلوجه است، به ویژه آنکه اغلب شهرها و مناطق استان الانبار در کنترل ارتش و نیروهای مسلح عراق است و از سیطره داعش آزاد شده‌اند، افزون بر اینکه اغلب آوارگان الانبار اهالی فلوجه هستند.

وی امیدوار است که فلوجه به زودی آزاد شود و با توجه به وعده‌ها و تاکیدات دولت مرکزی آوارگان به خانه‌های خود بازگشته و با ترمیم و بازسازی ساختارهای زیربنایی روند زندگی طبیعی به شهر بازگردد.

«صهیب الراوی»، استاندار الانبار پیشتر اعلام کرده بود که تدارکات لازم برای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه به پایان رسیده و نیروهای مسلح و امنیتی عراق در انتظار اعلام ساعت صفر و شروع عملیات هستند.

این درحالی است که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق نیز از اهالی فلوجه خواسته بود، برای کمک به آزادسازی هرچه سریع‌تر شهر از سیطره داعش به نیروهای داوطلب مردمی و امنیتی ملحق شوند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرده بود با وجودی‌که نیروهای مسلح و امنیتی عراق گذرگاه‌های امنی را برای خروج اهالی از فلوجه باز کرده بود، با این حال داعش مانع از خروج آنها شده بود.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...