نسخه چاپی

خیز فروشگاه‌های زنجیره ای برای تصاحب بازار مصرف

با قیمت شكنی و استقبالی كه از فروشگاهای زنجیره‌ای درسال‌های اخیر به عمل آمده است، اتحادیه مربوطه آن شكل گرفت و به نظر می‌رسد كه بازار مصرف خرده فروشی را به ویژه در بخش مواد غذایی در آینده نزدیك در دست گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، لزوم ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای برای کاهش قیمت تمام شده عرضه کالا یکی از ضروریت‌هایی بوده که دولت بر اجرای آن اهتمام داشت و حتی در صحبت‌های مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت بر تحقق این مهم تاکید و چراغ سبزی نیز بر ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی برای فعالیت و سرمایه گذاری در ایران داده شد.

فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای که نمونه‌های موفق وطنی آن درسال‌های گذشته به کرات مشاهده می‌شود راه کاری برای کاهش و حذف واسطه‌ها در بخش خرده فروشی مواد غذایی و حتی سایر کالاهایی است که شرایط را با توجه به خرید عمده، همراه با سازمان دهی لازم فراهم آورده و در نهایت منجر به کاهش قیمت عرضه می‌شود.

براساس شرایط حاکم بر بازار مصرف به نظر می‌رسد که در آینده، بازار مصرف به ویژه در بخش خرده فروشی مواد غذایی ایران در دست فروشگاهای زنجیره ای خواهد بود که نشانه‌های آن با قیمت شکنی و فروش اجناس به قیمت کمتر از روی محصول مشاده می‌شود و سایر فروشگاه‌ها صرفا اقدام به فروش محصولات تخصصی می‌کنند.

بنا بر این گزارش اخیرا نیز بر تعداد فروشگاه های زنجیره ای به ویژه در بخش مواد غذایی افزوده شده است و نمونه‌های آن در تهران و شهرستان‌ها مشاهده می‌شود، بر این اساس چهارشنبه هفته گذشته انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور دراتاق اصناف ایران برگزارشد و این اتحادیه رسما آغاز به کار کرد.

در این مراسم، یدالله صادقی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران به فراز و فرودهای تشکیل اتحادیه برای صنف فروشگاه های زنجیره ای پس از تصویب قانون نظام صنفی اشاره کرد.

همچنین علی امانت قائم مقام مرکز اصناف و بازرگانان نیز گفت: برای نخستین بار در کشور صنف فروشگاه های زنجیره ای در قالب یک اتحادیه کشوری شکل خواهد گرفت.

گفتنی است مهدی عارفی دادیان، منصور عالی پور، امیرخسرو فخریان، حسین مدرسی فر و فرشید گل زاده کرمانی بیشترین آرا را در اولین انتخابات اتحادیه صنف فروشگاه های زنجیره ای کشور به عنوان اعضای هیات مدیره کسب کردند. همچنین ابراهیم طلایی نیز بیشترین آرا را به عنوان بازرس انتخاب شد.

۱۳۹۵/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...