نسخه چاپی

فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در مدارس پایتخت

مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در راستای اجرای منویات دولت، مدرسه‌ای سبز را طراحی كردیم و به دنبال این مدارس در پایتخت هستیم.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با پژوهشگاه وزارت نیرو با موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در مدارس، اظهار داشت: وزارت نیرو از آموزش و پرورش برای رویکردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی انتظار دارد و دیگر سازمان‌ها نیز مطالباتی از آموزش و پرورش دارند.

وی افزود: معلوم است که ستاد تعلیم و تربیت برای تعریف یک سبک زندگی، نقش مهمی دارد و انجام این فعالیت‌ها در مدارس کار پیچیده‌ای است.

چهاربند با بیان اینکه همکاری بین دستگاه‌هایی که از آموزش و پرورش انتظار دارند می‌تواند کارها را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این بارها را به دوش بکشد و تحقق این دست تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش متکی به نفت بوده است، گفت: این بدان معناست نسلی که آموزش و پرورش تربیت می‌کند بدون تکیه بر نفت نمی‌تواند کاری انجام دهد و در این زمینه دغدغه بسیاری داریم.

وی افزود: باید نسلی تربیت کنیم که با منابع موجود بداند چطور زندگی کند و این یعنی توسعه پایدار؛ منابعی که مصرف می‌کنیم برای آینده نباید محدودیت ایجاد کند که این تعریف کلی از توسعه پایدار است.

چهاربند با بیان اینکه در حوزه انرژی در مدارس باید فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار کرد: در اجرای منویات دولت مدرسه‌ای سبز را طراحی کرده‌ایم و به عنوان نمونه مصرف کاغذ، آب، برق و گاز را در چارچوب دستورالعمل‌های موجود پیش بردیم و به دنبال مدارس سبز در تهران هستیم.

وی افزود: اکنون 760 هزار خانواده و یک میلیون و 160 هزار دانش‌آموز در تهران داریم که اگرباید اتفاقی رخ دهد باید از آموزش و پرورش شروع شود زیرا تأثیرگذاری آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیشتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: این آمادگی را داریم که چند پژوهشگاه آموزش و پرورش را در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دهیم و یک همکاری فناورانه با پژوهشگاه نیرو انجام دهیم.

۱۳۹۵/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...