نسخه چاپی

فراوان ترین نام های ایرانیان خارج از كشور

مدیر كل امور هویتی ایرانیان خارج از كشور گفت: در سال گذشته 5 نام نخست از حیث فراوانی از میان اسناد تنظیمی ایرانیان خارج از كشور به ترتیب شامل محمد،علی،حسین،احمد و حسن در بین پسران و فاطمه، مریم،سارا، زهرا و زینب در میان دختران است.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،بهمن مشایخی مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: موارد و مصادیق تغییر نام شامل اسامی مرکب ناموزون که عرفا یک نام محسوب نشده، عناوین یا ترکیبی از اسم و عنوان، نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی و مغایر با ارزش‌های والای انسانی بوده، اسامی زننده و مستحکم که موجب تحقیر اشخاص شده و همچنین نام‌های نامناسب با جنسیت فرد هستند.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته 5 نام نخست از حیث فراوانی از میان اسناد تنظیمی ایرانیان خارج از کشور به ترتیب شامل محمد،علی،حسین،احمد و حسن در بین پسران و فاطمه، مریم،سارا، زهرا و زینب در میان دختران است.

مشایخی تصریح کرد: اولین سند تنظیمی در کنسولگری بمبئی در سال 1308 به نام آقای عبدالحسین سپنتا و همچنین اولین سند هویتی در ایران به نام خانم فاطمه ایرانی در سال 1297 به ثبت رسیده است.

مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: برابر بر تبصره ماده 15 قانون ثبت احوال مهلت اعلام ولادت 15 روز از تاریخ ولادت و همچنین وفات نیز 10 روز از تاریخ وقوع بوده که اعلام کننده واقعه شامل بستگان متوفی یا مراجع قانونی موظف به اعلام وقایع در مهلت تعیین شده به ثبت احوال هستند.

۱۳۹۵/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...