نسخه چاپی

تشكیل پرونده برای متهمان حادثه شیراز

آخرین ماه سال ۹۳ بود كه علی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست این دانشگاه راهی شیراز شد اما افرادی سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی به سمت ماشین او پرتاب كردند.

به گزارش نما به نقل از آرمان: آخرين ماه سال ۹۳ بود كه علي مطهري براي سخنراني در دانشگاه شيراز به دعوت انجمن فرهنگ و سياست اين دانشگاه راهي شيراز شد اما افرادي سنگ و آجر و گوجه‌فرنگي به سمت ماشین او پرتاب کردند.

مطهري اينچنين تعريف كرده كه «ساعت ۵ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۸ اسفند۹۳ وارد فرودگاه شيراز شدم. طبق معمول چند تن از دانشجويان دعوت‌كننده به استقبال آمدند و از سالن فرودگاه خارج شديم. ديدم آنها اصرار دارند كه با يك تاكسي زردرنگ برويم. ظاهرا متوجه شده بودند كه عده‌اي مي‌خواهند آسيب برسانند، مي‌خواستند خودروي ما شناسايي نشود. من متوجه ماجرا نبودم و در فكر مطالب سخنراني بودم.

حدود صد متر كه جلو آمديم ديدم عده‌اي بين ۳۰ تا ۴۰ نفر رو به روي ما هستند و يك نفر خود را روي كاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتي بود او را رد كرد ولي كمي جلوتر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگي بود كه به سمت ما مي‌‌آمد. شيشه عقب و شيشه‌هاي دو طرف خودرو كاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشيد و برخي فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح ديگر آنها بود كه از نزديك استفاده كردند و حدود يك دقيقه نفسم بند آمده بود.» علي مطهري از عاملان اين حمله شكايت كرد.

چه اتفاقي رخ داد

وكيل علي مطهري كه پس از حمله ۱۸ اسفند ۹۳ معترضان به اين نماينده مجلس در شيراز با دستور كار اقامه دعوا و پيگيري حقوقي شكايت در اين رابطه در شيراز حضور دارد گفت: غروب دوشنبه ۲۵ اسفند در ديدار با سردار ذوالفقاري معاون وزير كشور و رئيس هيات تحقيق اين وزارتخانه درباره وقايع شيراز، نكاتي را به صورت مكتوب از طرف موكلم اعلام كردم. ترك همداني گفت: اين نكات شامل شرح ماوقع، ميزان قصور و تقصير مقصران و محركين حمله‌كنندگان به آقاي دكتر مطهري و همچنين پشتيبان‌ها و مباشرين حمله‌كنندگان بود. او گفت: گفت‌وگوها و مطالب اين جلسه محرمانه است و نمي‌توان گزارشي از آنها ارائه داد. وكيل علي مطهري گفت: با توجه به پيگيري‌هاي خوب استاندار فارس گمان مي‌كنم كه به زودي نتيجه بررسي هيات تحقيق وزارت كشور مشخص شود.

صدور حكم بدوي براي ۱۱ متهم

۱۳ دي ۹۴ بود كه وكيل مدافع علي مطهري از صدور حكم بدوي ۱۱ متهم حمله به علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در جريان سفر سال گذشته وي به شيراز خبر داد. مصطفي ترك همداني به تسنيم گفت كه حكم قضائي براي ۱۱ متهم حمله به علي مطهري در جريان سخنراني وي در دانشگاه شيراز در سال گذشته، صادر شده است كه ميان آنها ۸ نفر حمله‌كننده و ۳ نفر نيز دانشگاهي هستند. وي در توضيح آراي صادره اظهار داشت: در اين حكم ۸ صفحه‌اي كه به من ابلاغ شده، براي ۶ نفر از حمله‌كنندگان ۲ ماه حبس به‌علاوه ۱۰ ضربه شلاق در نظر گرفته شده كه اين احكام به‌مدت ۲ سال تعليقي هستند. ترك همداني افزود: براي ۲ نفر ديگر از حمله‌كنندگان به نماينده تهران نيز ۴ ماه و نيم حبس به‌علاوه ۳۷ ضربه شلاق در نظر گرفته كه اين احكام هم به‌مدت ۱ سال تعليقي هستند.

وكيل مدافع مطهري تصريح كرد: از ميان ۳ دانشگاهي محكوم پرونده، يك نفر مسئول به ۲ سال انفصال از خدمت با ۲ سال تعليق محكوم شده و نفر ديگر از مسئولان دانشگاه نيز، ۲ سال انفصال از خدمات دولتي قطعي گرفته است. وي ادامه داد: دانشجوي دعوت‌كننده از آقاي مطهري نيز در اين پرونده به‌دليل معاونت در امتناع از دستورات و قوانين دانشگاه، به پرداخت يك‌ميليون تومان جزاي نقدي محكوم شده است. ترك همداني در پايان متذكر شد كه احكام صادره بدوي بوده و قابل تجديدنظرخواهي است اما درخواست تجديدنظر از سوي مطهري منوط به نظر شخصي اوست.

تشكيل‌پرونده برای متهمان آمريت در حمله به مطهري

وكيل مدافع علي مطهري از تشكيل پرونده براي متهمان آمريت در حمله به علي مطهري خبر داد و اظهار كرد: اين پرونده در دادسراي نظامي استان فارس در حال رسيدگي است و به زودي ضابط دادگستري نتيجه تحقيقات خود را به مرجع قضائي اعلام مي‌كند. مصطفي ترك‌همداني با بيان اينكه در اين بخش از پرونده، موكلش شاكي خصوصي است گفت: بخش نخست پرونده كه پيشتر در شعبه ۱۰۱ دادگاه كيفري دو شيراز رسيدگي و حكم صادر شد، به هشت نفر از حمله‌كنندگان، دو نفر از مسئولان دانشگاه و همچنين دانشجويي كه از موكلم براي سخنراني دعوت كرده بود، اختصاص داشت.

ترك‌همداني اضافه كرد: در جريان تحقيقات و رسيدگي به بخش نخست پرونده، حمله‌كنندگان مدعي شدند افرادي به آنها دستور داده‌اند و به همين دليل پرونده‌اي براي رسيدگي به اتهامات آمران اين حمله در دادسراي سازمان قضائي نيروهاي مسلح استان فارس تشكيل شد. وكيل مدافع علي مطهري در پاسخ به اين سئوال كه تعداد متهمان بخش دوم پرونده مشخص شده است يا خير گفت: از نظر ما تعداد متهمان مشخص است اما بايد ببينيم مقام قضائي در رسيدگي‌هاي خود به چه نتيجه‌اي مي‌رسد.

۱۳۹۵/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...