نسخه چاپی

سوخو25 روسیه، به عراق رسید

وزارت دفاع عراق از تحویل سه فروند جنگنده جدید سوخو 25 از روسیه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، از سوی دیگر ارتش عراق در ادامه عملیاتشان برای پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست‌ها، یکی از مسئولان نیروی هوایی داعش را به همراه پنج تن از معاونانش در شرق فلوجه به هلاکت رساند.

به گزارش پایگاه خبری الفجر، نصیر نوری التمیمی، سخنگوی وزارت دفاع عراق در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از دریافت سه فروند جنگنده پشتیبانی نوع سوخو 25 در قالب قراردادی با روسیه خبر داد و اعلام کرد از این جنگنده‌ها در راستای تقویت توان نیروی هوایی عراق در نبرد با داعش استفاده خواهد شد.

التمیمی افزود: وزارت دفاع عراق در قالب این قرارداد، چندین تن مهمات سبک، نیمه سنگین و سنگین از روسیه دریافت کرد.

وی درباره این مساله توضیح داد: ورود این محموله سلاح در راستای طرح برنامه‌ریزی شده، مراکز مربوطه وزارت دفاع برای تقویت توان ارتش و تامین نیازهای نیروها در جبهه‌های مهم درگیری‌ با گروه‌های تروریستی و تلاش برای نابودی آنهاست.

جنگنده سو‌خو 25 ویژه حمایت و پشتیبانی از نیروهای زمینی و تخریب اهداف زمینی و هوایی بوده و مجهز به توپ با کالیبر 30 میلی متری، موشک‌های هوا به زمین و ضد هوایی و بمب است.

از سوی دیگر مرکز رسانه جنگی عراق از آزادسازی دو منطقه "المشتل" و" الخوضه" واقع در جنوب هیت در استان الانبار و برقراری امنیت در مسیر ارتباطی این دو منطقه توسط نیروهای عراقی خبر داد.

این مرکز اعلام کرد یکی از مسئولان دفاع هوایی داعش ملقب به "احمد محمد عبید" به همراه پنج تن از معاونانش در بمباران موشکی نیروهای عراقی علیه مرکز داعش در نزدیکی کارگاهی در شرق شهر فلوجه کشته شدند.

همچنین یک منبع در فرماندهی تیپ هفتم ارتش عراق در استان الانبار از فرار دسته جمعی نیروهای داعش از جزیره البغدادی و منطقه "نویعم" واقع در شمال شرق منطقه البغدادی خبر داد.

علاوه بر این نیروهای عراقی موفق شدند یک پهپاد متعلق به داعش را رودخانه فرات در منطقه العامریه شهر فلوجه سرنگون سازند.

فرمانده تیپ داوطلبان مردمی در شهر الکرمه اعلام کرد داعش تعدادی از اهالی شهر فلوجه و مناطق "الحصی، البوهدی و الجلاله" در غرب این شهر را ربود. همچنین این گروه تروریستی ساکنان مناطق "الدوایه، البوخنفر و ابوجاسم" در شهر "الکرمه" واقع در شرق فلوجه را از خانه‌هایشان بیرون کرده واین مناطق را مین گذاری کردند.

تعدادی از داعشی‌ها در اثر حمله هوایی عراق در منطقه البوعلی جاسم واقع در شمال الرمادی کشته و انبارهای مهمات آن‌ها به همراه چهار خودروی زرهی منهدم شد.

علاوه بر این نیروهای عراقی موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از داعشی‌هایی شدند که خود را در میان خانواده‌های بیرون شده از هیت مخفی کرده بودند.

رئیس شورای فرمانداری ناحیه البغدادی از آمادگی داعش برای آغاز حمله‌ای انتحاری در نزدیکی این ناحیه و هدف گرفتن شهر از سه محور شرق، شمال شرق و شمال شهر خبر داد و اعلام کرد نیروهای امنیتی تمامی تحرکات داعش در منطقه را تحت نظر داشته و تدابیر لازم برای خنثی سازی هرگونه عملیاتی را در پیش گرفته‌اند.

در استان صلاح الدین نیز تعدادی از داعشی‌ها در منطقه "الفتحه" در شمال شرق تکریت کشته و زخمی شده و دو خودروی آنها منهدم شد.

۱۳۹۵/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...