نسخه چاپی

حمله انتحاری كابل با 28 كشته و 327 زخمی

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه انفجار انتحاری امروز در كابل 28 كشته و 327 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا در حمله امروز یک خودرو مملو از مواد منفجره در نزدیک یک شعبه اداره امنیت ملی که مسئول محافظت از رجال برجسته است، در محله پل محمود خان در مرکز کابل منفجر شد.

سخنگوی پلیس کابل گفت که انفجار در یک ایستگاه پرازدحام در کنار شعبه اداره امنیت ملی روی داده است. به گفته او، بیشتر قربانیان این انفجار غیرنظامیان هستند.

به گفته این سخنگو در این حمله دو مهاجم دست داشتند که یکی از آنها در آغاز خودروی مملو از مواد منفجره خود را منفجر کرد و فرد دومی به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می‌داد، اما با کشته شدن او درگیری در محل رویداد پایان یافت.

وی به بی‌بی‌سی گفته که ۱۸۲ زخمی در بیمارستان‌ها هنوز تحت درمان هستند. باقی زخمی‌ها پس از درمان مرخص شدند و آن‌هایی که نیاز به مواظبت بیشتر داشتند، در بیمارستان‌ها ماندند.

در پی این حمله انتحاری آژیر هشدار سفارت آمریکا در پایتخت این کشور به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دود سیاه غلیظی در اطراف سفارت آمریکا در کابل حدود ساعت 9:45 صبح به وقت محلی مشاهده شد.

این انفجار هیچ خسارتی به سفارت آمریکا در کابل وارد نکرد؛ انفجاری که چند روز پس از اعلام آغاز حملات بهاره طالبان رخ داده است.

طالبان که مسئولیت حمله امروز را به عهده گرفته هشدار داده بود در جریان حملات بهاره تحت عنوان "عملیات عمری" حملات گسترده‌ای را علیه مواضع "دشمن" صورت خواهند داد.

دولت کابل امیدوار است طالبان را برای پایان دادن به این درگیری‌های طولانی به پای میز مذاکره بازگردانند.

انفجار امروز در منطقه پر رفت و آمد در کابل در نزدیکی اداره امنیت ملی، کاخ ریاست جمهوری، وزارت دفاع و بسیاری از ساختمان‌های مهم دولتی رخ داد. این انفجار پنجره ساختمان‌ها تا شعاع 10 مایلی را لرزاند و بسیار مهیب بود.

۱۳۹۵/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...